۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۰:۳۹

طی ۲۴ ساعت اخیر؛

کالپوش بیشترین میزان بارندگی را به خود اختصاص داد

کالپوش بیشترین میزان بارندگی را به خود اختصاص داد

سمنان- مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: بخش کالپوش در شهرستان میامی با ۳۲ میلیمتر بارندگی، بیشترین میزان بارش را طی ۲۴ ساعت اخیر در استان ثبت کرد.

سید ایرج مصطفوی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به استقرار سامانه کم فشار بارشی در استان سمنان از روز گذشته، تاکید کرد: بیشترین فعالیت بارشی این سامانه در بخش‌های شرقی استان سمنان و به خصوص کالپوش و رضوان بوده است.

وی با بیان اینکه در شبانه روز اخیر کالپوش با ۳۲ میلیمتر بارندگی بیشترین میزان بارش‌ها را در استان سمنان به خود اختصاص داده است، افزود: رضوان با ۳۰ میلیمتر بارندگی در رتبه دوم میزان بارش‌ها در استان قرار دارد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان با بیان اینکه ارتفاع بارش برف در کالپوش و رضوان به ترتیب ۹ و پنج سانتی متر بوده است، تاکید کرد: شاهد برودت و افت دمای هوا در بخش کالپوش هستیم.

مصطفوی با بیان اینکه حق الخواجه با ۱۰ میلیمتر بارندگی در رتبه سوم بیشترین میزان بارندگی در ۲۴ ساعت اخیر در سراسر استان سمنان را به خود اختصاص داده است، گفت: در دشت بو و رامه بخش کالپوش نیز به ترتیب ۷.۳ و ۶.۲ میلیمتر باران باریده است.

وی با بیان اینکه در شمال دامغان نیز ۱۸ میلیمتر بارندگی را در شبانه روز اخیر شاهد بودیمف افزود: شبانه روز گذشته بارش برف در ارتفاعات شهرستان شاهرود نیز سبب برودت هوا شده به نحوی که در تاش ۱۲ میلیمتر برف روی زمین نشسته است.

به گفته مدیرکل هواشناسی استان سمنان سامانه کم فشار بارشی و برودتی تا پایان هفته در استان سمنان مستقر است همچنین روند کاهشی دمای هوا بین پنج الی هشت درجه سانتی گراد تا فردا پنج شنبه نیز ادامه خواهد داشت.

به گزارش مهر، وزش باد شدید و ورود سامانه کم فشار بارشی به استان سمنان سبب شده تا از روز گذشته هشدار نارنجی هواشناسی در این استان به صدا در بیاید.

کد خبر 5946908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha