۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۶:۳۱

مدیرکل تعاون مازندران:

۱۱۷ هزار کارگاه مشمول قانون کار در مازندران فعال است

۱۱۷ هزار کارگاه مشمول قانون کار در مازندران فعال است

ساری- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با بیان اینکه ۱۱۷ هزار کارگاه مشمول قانون کار در استان فعال است، وضعیت تشکل ها را در استان مطلوب بیان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی باقری عصر چهارشنبه در نشست سه جانبه گرایی تشکل‌های کارگری با اشاره به اینکه ۷۷۰ تشکل کارگری و کارفرمایی شامل شوراهای اسلامی کار، نمایندگان کارگران، انجمن‌های بازنشستگان تأمین اجتماعی، انجمن‌های کارگران و استادکاران ساختمانی و… در استان داریم، گفت: بیش از ۱۱۷ هزار کارگاه مشمول قانون کار در استان داریم.

باقری با اعلام اینکه تشکل‌گرایی در استان مازندران وضعیت مطلوبی دارد و به دنبال توسعه این مهم در استان هستیم، تصریح کرد: نکته مهمی که در تشکل‌های مازندران مشهود است این است رشد تولید و مهار تورم را همواره سرلوحه کار خود قرار می‌دهند.

وی وجود تشکل‌ها را برای توسعه کشور ضروری دانست و ادامه داد: باید نقش تشکل‌ها برای مردم کشورمان تبیین شود.

باقری خواستار پیگیری و حل مشکلات تشکل‌ها شد و افزود: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران عملکرد بسیار خوبی در حوزه روابط کار دارد و رتبه اول کشور را کسب کرده است.

مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران بیان کرد: بحث معیشت کارگران و بازنشستگان و همچنین موانع تولید کارفرمایان و تولیدگران از مباحث اصلی مطرح شده توسط تشکل‌های کارگری و کارفرمایی و بازنشستگی است.

باقری تصریح کرد: این اداره کل برنامه ویژه ای برای آموزش و توانمندسازی تشکل‌ها به ویژه در حوزه قانون کار دارد.

مسیر تشکل‌ها در مطالبه گری هموارتر از قبل شود

مشاور معاونت روابط کار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نیز با اشاره به اینکه فضایی ایجاد شده که در حل مشکلات در کنار تشکل‌ها باشیم، اظهار کرد: تشکل‌های کارگری و کارفرمایی به حکم قانون و شرع بازوان قدرتمند کارگران، کارفرمایان و دولت در اجرای قوانین و مقررات و ترسیم راه رسیدن به منافع جامعه هدف هستند.

مهدی جمالی با اعلام اینکه مشکلات زیادی وجود دارد و کسی منکر آن نیست اما دولت به صورت ویژه ای سعی در تسهیل گری حل مشکلات دارد، تصریح کرد: دولت تلاش زیادی برای حل مشکلات انجام داده است و این اقدامات به صورت روزافزون ادامه دارد.

وی با بیان اینکه تلاش ما بر این است که مسیر تشکل‌ها در مطالبه گری هموارتر از قبل شود، ادامه داد: حضور مدیران کشوری در استان‌ها باعث بهتر شنیده شدن صدای تشکل‌ها و رفع موانع می‌شود.

کد خبر 5947412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha