لحظه‌به‌لحظه با «طوفان الاقصی»/ روز چهل‌وهشتم؛

آغاز آتش‌بس ۴ روزه در غزه+ جزئیات توافق

آغاز آتش‌بس ۴ روزه در غزه+ جزئیات توافق

تشدید حملات همه جانبه اشغالگران علیه نوار غزه و مقاومت نیروهای فلسطینی در برابر پیشروی متجاوزان در محورهای مختلف این باریکه از جدیدترین اخبار مربوط به فلسطین است.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: در حالی که گزارش‌های خبری از به تعویق افتادن اجرای توافق آتش بس موقت در غزه تا روز جمعه حکایت دارد ارتش رژیم صهیونیستی حملات وحشیانه خود را علیه سراسر نوار غزه تشدید کرده است.

بمباران وحشیانه مدرسه سازمان ملل در غزه/ دست‌کم ۱۲۰ فلسطینی شهید و زخمی شدند

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در جنایتی تازه مدرسه «ابو حسین» متعلق به آژانس آنروا وابسته به سازمان ملل را در جبالیا در شمال نوار غزه بمباران کردند.

در این جنایت تا این لحظه ۲۷ فلسطینی شهید و ۹۳ نفر دیگر زخمی شدند.

افزایش تعداد شهدای غزه به ۱۴۸۵۴/ ۶۱۵۰ کودک شهید شدند

دفتر رسانه‌ای دولت فلسطین در غزه در تازه‌ترین آمار اعلام کرد:
شمار شهدا به بیش از ۱۴۸۵۴ افزایش یافت که از این تعداد ۶۱۵۰ نفر کودک و ۴۰۰۰ زن هستند.

شمار مجروحان نیز به بیش از ۳۶ هزار نفر رسیده و ۷۰۰۰ نفر نیز مفقود و زیر آوار هستند. تاکنون ۱.۵ میلیون نفر آواره و بی‌سرپناه شدند.


۳۳۵ خودروی نظامی اسرائیلی را منهدم کردیم / روزانه در حال شکار نظامیان صهیونیست هستیم

«ابوعبیده»، سخنگوی گردان‌های قسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با قرائت بیانیه‌ای اعلام کرد در ۴۸ اُمین روز عملیات طوفان الاقصی مجاهدان ما در تمامی محورهای نبرد به رویارویی با اشغالگران اسرائیلی ادامه می‌دهند.

بیانیه ابوعبیده به شرح ذیل است:

به یاری خداوند از آغاز حمله زمینی به غزه ۳۳۵ خودروی زرهی دشمن (تانک، نفربر، بولدوزر و بیل مکانیکی) را به طور کلی یا جزئی منهدم کردیم که ۳۳ خودروی زرهی در ۷۲ ساعت اخیر منهدم شده است. مجاهدان ما در ۳ روز اخیر چندین عملیات بی‌نظیر را علیه اشغالگران اسرائیلی انجام داده و شماری از نیروهای دشمن را به قتل رساندند.

یکی از کمین‌ها روز گذشته در منطقه التوام بود که یک نفربر اسرائیلی تعدادی از نظامیان صهیونیست را پیاده کرد و مجاهدان ما به آن‌ها یورش برده و دست کم ۵ نظامی را به قتل رساندند. گروهی از نیروهای پیاده دشمن را در بیت حانون با بمب‌های ضدنفر هدف قرار دادیم. (متن کامل بیانیه)


تشییع باشکوه پیکر «آقازاده» لبنانی در بیروت
رسانه‌های لبنانی تصاویری از تشییع باشکوه شهید «عباس محمد رعد» فرزند «محمد رعد»، رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت لبنان در پارلمان لبنان منتشر کردند.

شهید عباس محمد رعد دیشب درحمله هوایی تروریست‌های صهیونیست در جنوب لبنان به همراه ۴ مبارز دیگر حزب الله به شهادت رسید.



تشییع باشکوه پیکر «آقازاده» لبنانی در بیروت+ تصاویر

هلاکت ۴ نظامی صهیونیست در عملیات حزب‌الله لبنان

حزب الله لبنان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که پس از رصد دقیق شهرک المناره در شمال فلسطین اشغالی و ورود ۴ نظامی اسرائیلی به خانه‌ای در این شهرک، مجاهدان مقاومت اسلامی این خانه را با موشک‌های هدایت شونده هدف قرار داده و تخریب کردند و هر ۴ نظامی اسرائیلی کشته شدند.

بیش از ۲۲ عملیات حزب‌الله علیه اماکن و شهرک‌های رژیم صهیونیستی از صبح امروز تاکنون انجام شده که بیشترین تعداد عملیات در جبهه جنوب لبنان از زمان آغاز عملیات «طوفان الاقصی» است.

بیانیه حماس درباره آغاز آتش‌بس موقت در غزه+ جزئیات توافق

گردان‌های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس بیانیه‌ای در رابطه با اعلام رسمی آتش‌بس موقت در غزه صادر کرد.

بیانیه گردان‌های قسام:
آتش‌بس موقت از فردا جمعه ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳ مصادف با ۱۰ جمادی الاول ۱۴۴۵ هجری راس ساعت ۷ صبح (به وقت فلسطین) اجرایی خواهد شد.

آتش‌بس ۴ روز خواهد بود که از صبح جمعه شروع خواهد شد و طی آن هرگونه اقدام نظامی گردان‌های قسام و گروه‌های مقاومت فلسطین و دشمن صهیونیستی در طول ایام آتش‌بس متوقف خواهد شد.

این توافق همچنین شامل موارد ذیل است:
توقف پرواز هواپیماهای اسرائیلی به طور کامل در جنوب نوار غزه. توقف پرواز هواپیماهای اسرائیلی در شهر غزه و شمال نوار غزه به مدت ۶ ساعت در روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۴ عصر.

در مقابل هر اسیر اسرائیلی، ۳ اسیر زن و کودک فلسطینی آزاد خواهد شد. طی ۴ روز آتش‌بس موقت ۵۰ اسیر اسرائیلی اعم از زن و کودک کمتر از ۱۹ سال آزاد خواهند شد.

ورود روزانه ۲۰۰ کامیون مواد غذایی و تجهیزات پزشکی برای همه مناطق در نوار غزه. ورود روزانه ۴ کامیون سوخت و گاز مایع برای همه مناطق در نوار غزه.

قطر: توافق آتش‏‌بس در غزه جمعه ساعت ۷ صبح آغاز می‌شود

وزارت خارجه قطر اعلام کرد که توافق آتش‌بس ۴ روزه و تبادل اسرا بین رژیم صهیونیستی و حماس فردا جمعه ساعت ۷ صبح (به وقت محلی) آغاز می‌شود.

فرار نظامیان اسرائیلی از خدمت / درخواست تعیین مجازات سنگین برای فراری‌ها

«دورون کادوش» روزنامه‌نگار صهیونیستی در رابطه با پدیده فرار نظامیان اسرائیلی از خدمت اعلام کرد:
دادستانی نظامی به دنبال تشدید سیاست تعقیب و پیگرد نظامیانی است که از خدمت نظامی و خدمت در نیروهای ذخیره فرار می‌کنند.

دادستانی نظامی خواستار ماه‌ها زندان برای نظامیانی شده که در هنگام جنگ از خدمت نظامی فرار می‌کنند.دادستانی همچنین خواستار کاهش درجه این دسته از نظامیان شده است.

بیماری‌های پوستی و تنفسی در غزه گسترش پیدا می‌کند

آژانس کار و امداد آوارگان فلسطین وابسته به سازمان ملل (آنروا): ازدحام جمعیت و شرایط غیربهداشتی در غزه باعث گسترش شدید بیماری‌ها به ویژه بیماری‌های تنفسی و پوستی می‌شود.

سخنگوی صلیب سرخ در غزه: بیمارستان‌ها در این باریکه به گورستان ها و میادین جنگ تبدیل شده اند.

اولویت ما تداوم همکاری با بیمارستان‌ها در غزه برای مدت طولانی‌تر است. نیروهای ما در زمانیکه تلاش می‌کردند به ساکنان شمال نوار غزه کمک برسانیم هدف قرار گرفتند.

ما تمام تلاش خود را برای حمایت از غیرنظامیان در غزه به کار می‌گیریم. اوضاع در جنوب این باریکه بهتر از شمال آن نیست.

هر ساعتی که می‌گذرد شرایط انسانی در غزه وخیم‌تر می‌شود.

انهدام تانک دشمن صهیونیستی توسط حزب الله

شبکه المیادین به نقل از نیروهای مقاومت لبنان گزارش داد: نیروهای مقاومت بعد از شناسایی یک فروند تانک مروکاوا متعلق به رژیم صهیونیستی در منطقه الراهب که در میان درختان پنهان شده بود این تانک را با موشک هدایت شونده هدف قرار دادند.

بعد از انهدام این تانک عناصر پیاده نظام دشمن در محل عملیات تجمع کردند که آنها نیز با سلاح‌های مناسب هدف قرار گرفتند.

در این عملیات تعدادی از عناصر دشمن به هلاکت رسیده و تعدادی نیز زخمی شدند. نیروهای لبنانی پایگاه عین زیتیم واقع در نزدیکی شهر صفد را با ۴۸ موشک کاتیوشا با موفقیت هدف قرار دادند.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد که این حملات شدیدترین حملات از آغاز جنگ تاکنون به شمار می‌رود به طوریکه دست کم ۵۰ موشک از سمت لبنان به سمت الجلیل شلیک شده است.

انهدام تانک دشمن صهیونیستی توسط حزب الله

تک‌تیراندازها هر جنبده‌ای را می‌زنند / سرقت پیکرهای شهدا

تک تیراندازهای صهیونیست بر روی ساختمان‌های مقابل بیمارستان اندونزی در نوار غزه مستقر شده‌اند و به سمت هر جنبده‌ای در این منطقه تیراندازی می‌کنند.

بر اساس این گزارش، پیکرهای شهدای فلسطینی در طبقه دوم بیمارستان اندونزی پراکنده شده‌اند و اشغالگران صهیونیست تعدادی از این پیکرها را به سرقت برده‌اند.

این در حالیست که هنوز ۲۰۰ زخمی به همراه کادر درمان در بیمارستان اندونزی در شمال غزه تحت محاصره اشغالگران صهیونیست قرار دارند.

نظامیان صهیونیست محمد ابوسلمیه مدیر کل بیمارستان شفای غزه به همراه پزشکان این بیمارستان را بازداشت کرده‌اند.

هلال احمر فلسطین نیز اعلام کرده است که اشغالگران صهیونیست در مسیر حرکت کاروان زخمی‌ها که به اجبار آنها از بیمارستان شفا خارج شده‌اند سنگ اندازی می‌کنند. همین مساله باعث شده جان زخمی‌ها به خطر بیافتد.

خبرنگار المیادین در شمال غزه نیز گزارش داد که اشغالگران صهیونیست بزرگترین ساختمان دفاع مدنی در این منطقه را بمباران کردند که در پی آن پنج تن به شهادت رسیدند.

تک‌تیراندازها هر جنبده‌ای را می‌زنند/ سرقت پیکرهای شهدا

پیاده‌نظام ارتش رژیم صهیونیستی در تیررس حزب‌الله لبنان

مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد: نیروهای لبنانی امروز چهار عملیات علیه مواضع ارتش دشمن صهیونیستی انجام دادند.

بر اساس این گزارش، این نیروها موفق شدند تجمع پیاده نظام ارتش رژیم صهیونیستی در پایگاه الضهیره و منطقه جل العلام را با سلاح‌های مناسب هدف قرار دهند.

در جریان این حملات تعدادی از نظامیان صهیونیست به هلاکت رسیده و یا زخمی شده اند. نیروهای لبنانی همچنین منطقه برکه ریشا را با سلاح‌های مناسب هدف قرار داده و از دشمن صهیونیستی تلفات گرفتند.

الجزیره گزارش داد که دست کم ۲۰ موشک به سمت مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان شلیک شده است.

ساعتی قبل رسانه‌های عبری زبان گزارش دادند: از صبح امروز شاهد تنش‌های جدی در جبهه شمالی هستیم به طوریکه برای سومین بار طی نیم ساعت آژیرهای خطر در این منطقه به صدا درآمده است.

پیاده‌نظام ارتش رژیم صهیونیستی در تیررس حزب‌الله لبنان

حملات هوایی، دریایی و زمینی اشغالگران علیه غزه

خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد که توپخانه و جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی همچنان به حملات وحشیانه خود علیه مناطق مختلف نوار غزه ادامه می‌دهند به طوریکه ساعتی قبل شرق رفح واقع در جنوب نوار غزه را بمباران کردند. این حملات غرب رفح را نیز دربر گرفته است.

جنگنده‌های ارتش رژیم اشغالگر خانه‌های مسکونی در اردوگاه النصیرات واقع در مرکز نوار غزه را بمباران کردند. آنها همچنین ساختمان یک خیریه پشت بیمارستان کویتی واقع در جنوب نوار غزه را هدف قرار دادند.

المیادین گزارش داد که حملات هوایی رژیم صهیونیستی مناطق مختلف را در شرق، شمال و جنوب خانیونس در نوار غزه هدف قرار داده است. توپخانه این رژیم نیز مناطق شرقی خانیونس را هدف قرار می‌دهد.

صهیونیست‌ها از هوا، زمین و دریا غزه را می‌کوبند

قایق‌های جنگی رژیم صهیونیستی غرب خانیونس را هدف قرار دادند. در جریان بمباران منازل مسکونی خانواده و خویشاوندان یک خاندان در خانیونس دست کم ۱۵ تن به شهادت رسیده و ۱۳ تن دیگر زخمی شده اند.

متجاوزان اطراف بیمارستان شهداالاقصی را واقع در دیرالبلح در مرکز غزه بمباران کردند.

توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی به صورت وحشیانه ای شرق دیرالبلح، اردوگاه المغازی و البریج در مرکز نوار غزه را هدف قرار داد.

در جریان بمباران مناطق مسکونی الهوجا در مرکز اردوگاه جبالیا پیکرهای تعداد زیادی از شهدای فلسطینی به بیمارستان کمال عدوان منتقل شده اند. خبرنگار المیادین گزارش داد که حملات ارتش رژیم صهیونیستی علیه مناطق مختلف نوار غزه طی ساعات گذشته تعداد زیادی شهید و زخمی از میان فلسطینی‌های بی گناه برجای گذاشته است.

صهیونیست‌ها از هوا، زمین و دریا غزه را می‌کوبند

مقاومت نیروهای فلسطینی برابر پیشروی متجاوزان در غزه

از سوی دیگر گزارش‌های رسانه‌ای از تداوم مقاومت نیروهای فلسطینی در برابر اشغالگران متجاوز در شرق اردوگاه المغازی و منطقه دیرالبلح واقع در مرکز نوار غزه حکایت دارد. این درگیری‌ها چندین ساعت به طول انجامیده و متوقف نشده است.

در همین خصوص سرایا القدس اعلام کرد که نیروهای مقاومت فلسطین موفق شده اند ۱۱ جنگ افزار و تجهیزات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در محورهای الزیتون، تل الهوا، الشاطی، الشیخ رضوان و حجر الدیک را منهدم کنند.

شهادت یک عکاس خبری دیگر در غزه

خبرگزاری وفای فلسطین گزارش داد که محمد عیاش یک عکاس خبری دیگر به همراه اعضای خانواده اش در حملات هوایی ارتش رژیم صهیونیستی علیه منازل مسکونی اردوگاه النصیرات به شهادت رسیده است.

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی غزه روز گذشته آمار جدید شهدا و زخمی‌های فلسطینی در غزه در نتیجه حمله ارتش جنایتکار رژیم صهیونیستی به این باریکه را اعلام کرد.

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی غزه اعلام کرد: آمار شهدای حمله به غزه به ۱۴۵۳۲ شهید رسید که نام بیش از ۶ هزار کودک و ۴ هزار زن در میان آنان به چشم می‌خورد.

بر اساس آمار اعلامی این نهاد دولتی در نتیجه جنایات ارتش رژیم صهیونیستی در غزه بیش از ۳۵ هزار فلسطینی دیگر نیز تاکنون زخمی شده‌اند.

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی غزه تاکید کرد: ۲۰۵ نفر از اعضای کادر پزشکی، ۲۵ نفر از کادر نیروهای امدادی و ۶۴ خبرنگار نیز به شهادت رسیده‌اند.

صهیونیست‌ها از هوا، زمین و دریا غزه را می‌کوبند

حمله متجاوزان به منازل فلسطینی‌ها در کرانه باختری

از سوی دیگر عناصر متجاوز رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف کرانه باختری یورش بردند و علاوه بر تیراندازی به سمت فلسطینی‌های ساکن این مناطق اقدام به بازداشت تعدادی زیادی از آنها کردند.

این اشغالگران با حمله به منطقه عزون واقع در شرق قلقیلیه تعداد زیادی از جوانان فلسطینی را بازداشت کرده و اموال مربوط به آنها را مصادره کردند.

پهپادهای جاسوسی رژیم صهیونیستی نیز به صورت گسترده‌ای بر فراز منطقه قدیمی و غربی شهر نابلس به پرواز درآمده اند.

نیروهای مقاومت فلسطین نیز عناصر متجاوز را با پرتاب نارنجک در اردوگاه العروب هدف قرار دادند.

اشغالگران همچنین به شهر دورا واقع در جنوب الخلیل حمله کرده و وارد منازل فلسطینی‌ها شدند. اردوگاه قلندیا واقع در شمال قدس اشغالی نیز از حملات عناصر متجاوز رژیم صهیونیستی در امان نبوده است.

این عناصر یکی از منازل متعلق به فلسطینی‌ها را در منطقه رمانه واقع در غرب جنین منفجر کردند. آنها محمد سعید خصیب امام مسجد منطقه عاروره واقع در شمال غرب رام الله را بی دلیل بعد از حمله به منزل وی بازداشت کردند.

متجاوزان همچنین به سمت یک کودک فلسطینی در نزدیکی منطقه جبل المکبر در قدس اشغالی شلیک کردند. الجزیره نیز گزارش داد که یک فلسطینی در منطقه بلاطه واقع در شرق نابلس در کرانه باختری به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسید.

صهیونیست‌ها از هوا، زمین و دریا غزه را می‌کوبند

آخرین خبرها از آتش بس موقت در غزه

از سوی دیگر فرانس پرس به نقل از یک مسئول صهیونیست گزارش داد: تا قبل از روز جمعه هیچ آتش بسی میان اسرائیل و حماس اجرایی نمی‌شود.

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا نیز اعلام کرده است که طرف‌های ذیربط در حال نهایی کردن جزئیات توافق آتش بس در غزه هستند.

وی گفت: امیدواریم اجرای آتش بس از صبح روز جمعه آغاز شود.

ماجد الانصای سخنگوی وزارت خارجه قطر نیز تاکید کرد: مذاکرات در خصوص طرح اجرایی آتش بس به صورت مثبتی در جریان است. زمان آغاز اجرای این توافق طی ساعت‌های آتی اعلام خواهد شد.

وی تصریح کرد: تلاش‌ها با همکاری دو طرف و شرکای ما در قاهره و واشنگتن برای تضمین سرعت اجرای آتش بس ادامه دارد.

در حال تکمیل

کد خبر 5947744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha