۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۱۱

با شعار مدرسه ایمن، جامعه تاب‌آور؛

بیست و پنجمین مانور سراسری زلزله در مدارس استان اردبیل برگزار شد

بیست و پنجمین مانور سراسری زلزله در مدارس استان اردبیل برگزار شد

اردبیل- مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: بیست و پنجمین مانور سراسری زلزله و ایمنی همزمان با سراسر کشور با شعار «مدرسه ایمن، جامعه تاب‌آور» در مدارس استان اردبیل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید قویدل ظهر چهارشنبه در حاشیه برگزاری مانور زلزله در مدارس استان اردبیل، اظهار کرد: بیست و چهارمین مانور سراسری زلزله و ایمنی همزمان با سراسر کشور با هدف تبدیل مهارت‌های آموزشی به کاربردی در مدارس استان اردبیل برگزار شد.

وی با بیان اینکه «مدرسه ایمن، جامعه تاب‌آور» شعار مانور سراسری زلزله در مدارس بود، تصریح کرد: ترویج خودامدادی و دگرامدادی، آمادگی دانش‌آموزان، آموزش دانش‌آموزان و مهارت‌افزایی در کار تیمی را از مهمترین و شاخص‌ترین اهداف برگزاری مانور زلزله و ایمنی در مدارس استان اردبیل است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: امیدواریم با ارائه آموزش‌های لازم، افزایش دانش مدیریت بحران در سطح جامعه و در میان مردم و ترویج ارتقای تاب‌آوری اجتماعی در برابر حوادث و بلایای طبیعی به ویژه در بین دانش‌آموزان، برگزاری چنین مانورهایی بتواند نقش مهم و تأثیرگذاری در این زمینه داشته باشد.

قویدل افزود: دانش‌آموزان همان طور که به تحصیل و ارتقای سطح علمی خود توجه ویژه دارند، باید به فراگیری آموزش‌های لازم برای آمادگی در برابر حوادث و بحران‌ها نیز بپردازند چرا که آموزش یکی از اساسی‌ترین موضوعاتی است که می‌تواند از بروز ضررها و خسارت‌های جبران‌ناپذیر جلوگیری کند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم با استمرار این‌گونه از برنامه‌ها نقش خود را در آگاه‌سازی جامعه به خوبی ایفا کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، این مانور همزمان با سراسر کشور در دبیرستان پسرانه المهدی اردبیل با حضور دستگاه‌های مدیریت بحران برگزار شد.

کد خبر 5953359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha