۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۸:۰۶

مدیرکل تعاون گیلان:

کارگر و کارفرما نیازمند آموزش‌های حوزه ایمنی است

کارگر و کارفرما نیازمند آموزش‌های حوزه ایمنی است

رشت- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با اشاره به اینکه حمایت از کارفرما در راستای تقویت تولید و جامعه کارگری رقم می‌خورد، گفت: کارگر و کارفرما نیازمند آموزش‌های حوزه ایمنی است.

به گزارش خبرنگار مهر، سیاوش آقاجانی عصر چهارشنبه در نخستین همایش HSe همگرایی بیش از پیش دستگاه‌های مرتبط با حوزه کار و کارگر اظهار کرد: سیاست‌های کلی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در حوزه ایمنی در چهار سرفصل آموزش، نظارت و بازرسی، مسؤولان ایمنی و ارزیابی و مدیریت ریسک تعریف شده است.

وی با بیان اینکه نظارت بر عملکرد رفتاری کارگاه‌های مختلف، صیانت از نیروی کار و حفاظت از ایمنی و جان کارگران از تکالیف مهم این اداره کل است، افزود: کارگر و کارفرما نیازمند آموزش‌های حوزه ایمنی است.

آقاجانی با تاکید بر اینکه در این راستا از ظرفیت مسؤولان ایمنی به عنوان بازوان نظارتی دستگاه‌ها در کارگاه‌ها استفاده می‌کنیم، ادامه داد: کارگران مهم‌ترین سرمایه‌های ارزشمند یک کارگاه هستند و باید در حفظ و صیانت از جان و امنیت روحی آنها تلاش کرد.

وی با تاکید بر اینکه حمایت از کارفرما در راستای تقویت تولید و جامعه کارگری رقم می‌خورد و آموزش نیز یکی از عوامل اصلی در پیشگیری از بروز حوادث است، اضافه کرد: این امر باید در کارگران و کارفرمایان نهادینه شود.

مدیرکل تعاون گیلان، حمایت و تقویت مسؤولان ایمنی را جزو تکالیف این اداره کل عنوان کرد و گفت: هزینه کارفرما در حوزه ایمنی، قطعاً سرمایه گذاری است بنابراین مسؤولان ایمنی اولویت‌ها را شناسایی و ریسک‌ها را مدیریت می‌کنند تا منجر به کاهش هزینه‌های ایمنی شود.

کد خبر 5953611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha