۱۱ آذر ۱۴۰۲، ۲۲:۳۱

رییس‌جمهور برزیل:

بمباران بیمارستان‌ها در نوار غزه نشانه «دیوانگی» صهیونیست‌هاست

بمباران بیمارستان‌ها در نوار غزه نشانه «دیوانگی» صهیونیست‌هاست

رییس‌جمهور برزیل در سخنانی تأکید کرد: بمباران بیمارستان‌ها در نوار غزه نشانه «دیوانگی» صهیونیست‌هاست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، رییس‌ جمهور برزیل در مصاحبه ای درباره تداوم حملات اشغالگران قدس به نوار غزه ضمن انتقاد از شورای امنیت سازمان ملل تصریح کرد: تصمیمات شورای امنیت سازمان ملل در حملات اسرائیل به این نوار رعایت نشده است.

لولا داسیلوا با بیان اینکه احدی به تصمیمات شورای امنیت سازمان ملل در خصوص حملات رژیم صهیونیستی به غزه احترام نمی‌ گذارد، گفت: اگر به تصمیمات شورای امنیت احترام گذاشته می‌ شد، این جنگ رخ نمی‌ داد.

لولا داسیلوا به کشته و زخمی شدن هزاران نفر از جمله کودکان و بمباران بیمارستان‌ ها در نوار غزه اشاره کرد و این وضعیت را «دیوانگی» صهیونیست ها توصیف کرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد که «نمی‌ تواند بفهمد که چرا جو بایدن، رییس‌ جمهور آمریکا حساسیت لازم برای درخواست پایان جنگ را ندارد».

لولا داسیلوا با تاکید بر اینکه ایالات متحده «نفوذ بسیار زیادی» بر رژیم صهیونیستی دارد، گفت: آنها می‌ توانستند جنگ را متوقف کنند. جنگ راه حل نیست.

ازسرگیری حملات وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی علیه مناطق مختلف نوار غزه تاکنون صدها شهید و زخمی برجای گذاشته است. این درحالیست که نیروهای مقاومت فلسطین می‌کوشند مانع پیشروی متجاوزان در محورهای مختلف شوند.

ولکر ترک، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای اعلام کرد: ازسرگیری درگیری‌ها در غزه یک فاجعه است و من از طرفین می خواهم فوراً تلاش‌ های خود را برای برقراری آتش‌ بس افزایش دهند.

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در این خصوص ادامه داد: اظهارات اخیر رهبران سیاسی و نظامی اسرائیل مبنی بر برنامه ریزی برای گسترش و تشدید حملات علیه غزه بسیار نگران کننده است.

ولکر ترک با تاکید بر اینکه از ۷ اکتبر تاکنون هزاران نفر در غزه کشته شده اند، تصریح کرد که امروز هزاران نفر به همین سرنوشت دچار شده‌ اند.

کد خبر 5955783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha