۱۵ آذر ۱۴۰۲، ۱۰:۴۱

تاریخی مطرح کرد؛

تلاش دشمن برای کنترل دانش آموزان با ابزار رسانه

تلاش دشمن برای کنترل دانش آموزان با ابزار رسانه

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان گفت: دشمن با استفاده از ابزار رسانه در تلاش است کنترل فکری دانش آموزان را به دست بگیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین تاریخی، در نشست تخصصی افق روشن ویژه مربیان تربیتی با بیان اینکه دانش آموزان امروز کشورمان نسلی هستند که در آینده باید اداره کشور را به دست بگیرند، افزود: اقداماتی که امروز در حال انجام آن هستیم ۱۰ تا ۱۵ سال آینده به ثمر می‌نشیند. رهبر معظم انقلاب بارها به این موضوع اشاره کردند که نسل فعلی دانش‌آموزان قرار است کارهای بزرگی در آینده کشور انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه رهبری مکرراً این پیام را می‌دهند که این دانش آموزان روزگار متفاوتی در انتظارشان است، گفت: دعای ما ظهور هرچه سریع‌تر حضرت حجت است اما زمان و عمر چیزی نیست که بتوان از آن فرار کرد؛ لذا این دانش آموزان نسل حاضر هستند که باید بارهای بزرگی را از دوش ایران بردارند و به همین جهت در مدتی که مهمان ما در مدارس هستند باید اندیشه و اصول فکری آنها را قوام دهیم و آنان را برای داشتن یک ایران قوی آماده کنیم.

تاریخی با بیان اینکه شبهاتی که امروز به این نظام وارد شده جدید نیست، گفت: اگر بنا بود با این شبهات انقلاب اسلامی از بین برود این نظام اسلامی ۴۴ سال عمر نمی‌کرد. امروز هم دشمن با استفاده از ابزار رسانه در تلاش است کنترل فکری دانش آموزان را به دست بگیرد.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان افزود: مدل تربیتی ما در اتحادیه مدل حضور در میدان است یعنی باید اجازه کنشگری در مدرسه را به دانش آموزان بدهیم. به همان میزان که میزان فعالیت دانش آموزان در مدرسه کاهش پیدا کند نشان می‌دهد مربی در آن مدرسه نتوانسته است به اهداف خود برسد.

تاریخی با بیان اینکه نتوانستیم هنوز به آن میزان که لازم است دانش آموز اتحادیه را در مقام کنشگری فعال کنیم، گفت: اتحادیه در اوایل دهه ۶۰ با وجود کمونیست‌ها و حزب توده پایگاه قوی در مدرسه داشت. این اعضای اتحادیه بودند که از مبانی انقلاب دفاع می‌کردند. محیط مدرسه باید با وجود اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان تغییر کند و این برنامه ما در اتحادیه است.

دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان خاطر نشان کرد: در این نشست تخصصی مطالبی از جریانات سیاسی و فکری امروز جهان و ایران مطرح می‌شود و مهارت‌هایی آموزش داده می‌شود که شما مربیان بتوانید با تسلط بیشتری با دانش آموزان برخورد کنید و کنشگری دانش آموزان عضو اتحادیه در مدرسه را بیشتر کنید.

کد خبر 5959164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha