۱۷ آذر ۱۴۰۲، ۱۵:۳۰

مهر گزارش می‌دهد؛

«شهید گمنام وطن» مهمان آدینه مردم مزرج بود

«شهید گمنام وطن» مهمان آدینه مردم مزرج بود

قوچان- در آخرین روزهای پاییزی مردم شهر مزرج میزبان گمنام خوشنام وطن بودند، تا در آدینه ای متفاوت شهر جدید مزرج، معطر به حضور پیکر مطهرش شود.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها - حبیبه احسنی: اهالی شهر مزرج از توابع شهرستان قوچان امروز را با حالی متفاوت آغاز کردند، درست مثل زمانی که مهمانی را به خانه دعوت می‌کنیم و همه تلاش اهل خانه بهترین پذیرایی از مهمان است.

همه‌چیز مهیای حضور مهمان بود از همان ساعات اولیه صبح مردم این شهر جلوی درب خانه و کوچه‌ها را آبپاشی کرده بودند، نصب پرچم در کوچه‌ها و بوی اسپند دود شده در میدان شهر نشان از آمادگی حضور مهمانی عزیز بود.

«گمنام خوشنام وطن» مهمان آدینه مردم مزرج بود

بانوان دست در دست فرزندشان راهی خیابان شدند تا خود را به ورودی شهر برسانند. کوچه‌ها مملو از حضور مردم بود مقصد همه آن‌ها ابتدای شهر و آماده شدن برای حضور مهمانی خدایی.

از شب گذشته عطری بهشتی شهرستان قوچان را فراگرفته است دیشب در شهر کهنه امروز در مزرج و شب در آلماجق.

همه در ورودی شهر مزرج جمع شده‌اند پیر و جوان، زن و مرد، بزرگ و کوچک چشم به جاده دوخته‌اند.

از دور خودروی حامل شهید دیده می‌شود، پرچم‌های مشکی و قرمز منقش به نام حسین (ع) بر روی خودرو از دور خودنمایی می‌کند و صدای مداحی شهید گمنام کم‌کم اشک را بر دیدگان مردم جاری کرد.

«گمنام خوشنام وطن» مهمان آدینه مردم مزرج بود

همه چشم به خودرو دوخته‌اند و منتظر رسیدن شهید هستند، گویی عزیزشان پس از سال‌ها دوری قرار است به وطن بازگردد به‌محض رسیدن خودرو جوانان دور آن را می‌گیرند و تابوت شهید گمنام را بر روی شانه خود می‌گذارند اولین صدا که فریاد میزند «این گل پرپر از کجا آمده از سفر کرببلا آمده» دیگران را همراه خود می‌کند و صدای مردم در کوچه‌های شهر می‌پیچد.

جمع بزرگی از بانوان در پشت سر آقایان با اشک چشم شهیدی را همراه می‌کنند که مادری سال‌ها چشم‌انتظار بازگشت او بوده است.

کوچه‌های شهر میزبان شهیدی ۲۴ ساله است که در عملیات مسلم بن عقیل در منطقه سومار به شهادت رسیده و قرار است پس از ۴۱ سال انتظار در شهر بینالود آرام‌گرفته و به خاک سپرده شود.

با اعلام مداح طبق رسوم تشییع مردها باید برای عزاداری دورهم حلقه‌زده و مراسم سینه‌زنی انجام شود و بانوان برای تبرک و خواندن اخلاص بر سر تابوت باشند.

صدای گریه مادران و بانوان بر سر تابوت بی‌شباهت به ناله‌های مادرانی که جوان از دست داده‌اند نبود. دستی که مادری به تابوت می‌کشید یا سر بانوی جوان و گریه‌هایش برای این شهید این را در ذهن تداعی می‌کرد که شاید مادر یا خواهر این شهید امروز در تشییع و در میان این جمعیت نیستند اما اینان همچون مادر و خواهری داغدار دین خود را به شهید ادا کرده و نشان می‌دهند جوانانی که در دفاع از کشور جان خود را تقدیم کرده‌اند فرزند تمام مردم ایران هستند.

«گمنام خوشنام وطن» مهمان آدینه مردم مزرج بود

شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس که شب گذشته در آستان مطهر امامزاده سلطان ابراهیم بن موسی الکاظم (ع) در میان مردم شهرکهنه تشییع شد و امروز مهمان مردم مزرج بود امشب به شهر آلماجق منتقل می‌شود تا پس از نماز مغرب و عشا توسط مردم این شهر تشییع شده برای انتقال به شهر چناران بدرقه شود.

کد خبر 5960966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha