۱۹ آذر ۱۴۰۲، ۹:۱۶

با رأی نمایندگان؛

لایحه همکاری در حوزه امنیت اطلاعات بین ایران و روسیه تصویب شد

لایحه همکاری در حوزه امنیت اطلاعات بین ایران و روسیه تصویب شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی، لایحه موافقتنامه همکاری در حوزه امنیت اطلاعات بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت فدراسیون روسیه را به تصویب رساندند.

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۱۹ آذر ماه) مجلس شورای اسلامی، گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مورد لایحه موافقتنامه همکاری در حوزه امنیت اطلاعات بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت فدراسیون روسیه در دستورکار قرار گرفت و به تصویب نمایندگان رسید.

بر اساس ماده واحده این موافقتنامه، موافقتنامه همکاری در حوزه امنیت اطلاعات بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت فدراسیون روسیه مشتمل بر یک مقدمه و ۹ ماده و یک ضمیمه به شرح پیوست تصویب و اجازه مبادله اسناد آن داده می‌شود.

تبصره، اعمال بند ۲ ماده ۵، بند ۶ ماده ۶، بند ۲ ماده ۹ این موافقتنامه منوط به رعایت تشریفات مندرج در اصول ۷۷ و ۱۲۵ و ۱۳۹ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران می‌باشد.

اتخاذ تدابیری برای مقابله با حملات سایبری

«ابوالفضل عمویی» سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در دفاع از کلیات این لایحه، گفت: این موافقت‌نامه در حوزه امنیت اطلاعات بین دو کشور مؤثر یعنی ایران و روسیه است که معنای این توافق‌نامه، همکاری دو طرفه در حوزه امنیت اطلاعات و ظرفیتی برای نشان دادن توانمندی ایران در حوزه امنیت اطلاعات است.

وی ادامه داد: همچنین در این موافقت‌نامه پیرامون حملات سایبری و تهدیداتی که در فضای سایبری علیه دو کشور وجود دارد، تدابیری اندیشیده شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: روابط ما با فدراسیون روسیه در حوزه‌های متعدد است و ما باید از ارتقای این روابط استقبال کنیم. ظرفیت همکاری دو جانبه بر مبنای صلاحدید دو کشور پیش‌بینی شده است.

کد خبر 5962362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha