۲۲ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۲۲

استاندار خراسان جنوبی:

قدرت بالای دفاعی ایران/ دستاوردهای داخلی برای دشمن دردآور است

قدرت بالای دفاعی ایران/ دستاوردهای داخلی برای دشمن دردآور است

بیرجند- استاندار خراسان جنوبی گفت: دستاوردهای بزرگی که با اتکا به استعدادهای داخلی مهندسان خودمان و ظرفیت های موجود داخلی ساخته می شود برای دشمن درد آور و سخت است.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد قناعت صبح چهارشنبه در آیین الحاق پهبادهای کرار نیروی مسلح به پدافند هوایی منطقه شرق کشور اظهار کرد: کار بسیار بزرگ و ارزشمندی در کشور در نیروهای مسلح اتفاق افتاده است.

وی تصریح کرد: در گذشته اگر پرنده نامشخص و غیرمجاز از سوی دشمن وارد حریم هوایی کشورمان می شد اگربه هشدارها توجه نمی کرد از زمین موشکی به سوی این پرنده پرتاب می گشت بعد از این مرحله پیشرفت کردیم و جنگنده ها به سوی پرنده ناشناس پرواز و هشدار می دهند و اگر به آن توجه نمی کردند مرحله بعد همین جنگنده موشکی از هوا به سویش می زد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه وارد فاز جدیدی در این زمینه شده‌ایم و در مرحله سوم جزو کشورهای پیشرفته و جزو پنجمین کشور پیشرفته جهان در حوزه ساخت این گونه پهبادها هستیم، اضافه کرد: پهباد کرار به سوی پرنده های ناشناس دشمن که وارد حریم هوایی کشورمان می شوند پرواز کرده و در هوا با موشک هوا به هوا که به آن مجهز بوده این پرنده دشمن را مورد هدف قرار می دهد که کار بسیار ارزشمندی بوده که این توانمندی و قدرت فقط در انحصار ابرقدرت های جهانی است.

قناعت ادامه داد: این دستاورد قابلیت بسیار ارزشمند و قابل ستودنی است.

وی گفت: اما نکته ای که به این دستاورد ارزش می دهد و برای دشمن بسیار سخت و تلخ بوده و غیر قابل هضم می باشد این بوده که این توانمندی و بدون هیچ کمکی از بیرون و توسط جوانان، دانشمندان و مهندسان جمهوری اسلامی ایران در نیروهای مسلح ساخته می شود.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: این دستاورد بزرگ با اتکا به استعدادهای داخلی و مهندسان خودمان و ظرفیت های موجود داخلی ساخته می شود و این موضوع بیشتر برای دشمن درد آور و سخت و ناراحت‌کننده است.

قناعت بیان داشت: خداوند را شاکر هستیم در نیروهای مسلح و دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی کشور، فرماندهانی حاکم هستند که نیروهای مخلص، جریان های اتقلابی و تابع محض فرمانده کل قوا می باشند.

وی افزود: وقتی جریان انقلابی و نگاه به ظرفیت های داخلی و اتکا به خدا و توسل به شهدا در کشور حاکم باشد بدون شک به توفقیاتی از این دست در نیروهای مسلح دست می یابیم.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه فرماندهان در نیروهای مسلح کشور وجود دارند که افتخارشان بسیجی بودنشان است، تصریح کرد: یعنی نگاه بسیجی، مخلصانه، بی ریا و بدون دیده شدن شبانه روزی پای کار بودن، وقت و انرژی و توان گذاشتن و عزم بالایی داشتن و خستگی ناپذیر بودن که از همه این اوصاف به عنوان نگاه بسیجی و یا جریان انقلابی نام می بریم و خوشبختانه این نگاه در بین فرماندهان نیروهای مسلح کشور وجود دارد.

قناعت با اشاره به وحدت رویه، هم افزایی و تعامل بسیار خوبی که در سطح ملی و استانی در بین نیروهای مسلح کشورمان حاکم است، یادآور شد: این نیروهای مسلح، نگاه رجال سیاسی را نداشته و نگاهشان فقط به جانشین ولی عصر (مقام معظم رهبری به عنوان فرمانده کل قوا) است.

وی ادامه داد: لذا در طول دو سه دهه اخیر شاهد تلاطم هایی در کشور بوده ایم ولی خوشبختانه در نیروهای مسلح هیچ گونه تلاطمی وجود نداشته چون اینها نیروهای انقلابی، مخلص، جان بر کف و هم سنگران شهدا بوده و نگاهشان به جانشین امام عصر و فرمانده کل قوا می باشد بنابراین یک وحدت رویه و تعامل بسیار بالایی در این سطوح در نیروهای مسلح وجود دارد که آن را به فال نیک می گیریم.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به نگاه ویژه ارتش جمهوری اسلامی ایران به پدافند هوایی شرق کشور گفت: با توجه به تمرکزی که پدافند هوایی شرق در استان خراسان جنوبی دارد در حال حاضر اگر جنبده و پرنده ای قصد ورود به حریم هوایی ما را داشته باشد آمادگی برای رصد و مقابله با آن وجود دارد و این نشان از تلاش شبانه روزی نیروهای پدافند هوایی است.

کد خبر 5965698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha