۲۹ آذر ۱۴۰۲، ۱۰:۳۸

معاون حقوقی وزارت تعاون:

کمبود نیروی کار ماهر داریم

کمبود نیروی کار ماهر داریم

بابل- معاون امور حقوقی و مجلس وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کمبود نیروی کار ماهر را از جمله مشکلات کارفرمایان برای تامین نیرو بیان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام صحبت اله رحمانی صبح چهارشنبه در اولین رویداد مردمی اشتغال در مازندران با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان با بیان اینکه مازندران در شد و توسعه کشور نقش مهمی دارد، با اشاره به برنامه دولت در حوزه اشتغال و کار، تلاش کوشش در این حوزه را الزامی دانست و گفت: بیکاری در مازندران نسبت به مدت مشابه سال قبل دو درصد کاهش یافت و نشان از تلاش و زحمات همگان است.

رحمانی با بیان اینکه باید به مردم پاسخگو باشیم زیرا مردم همه توان خود را گذاشته‌اند و کارفرمایان تمام سرمایه را به میدان آوردند، افزود: وزارت تعاون تلاش می‌کند تا گره‌ای از کار مردم باز شود.

معاون حقوقی وزارت تعاون کمبود نیروی کار ماهر را از جمله مشکلات کارفرمایان برشمرد و آن را نیاز روز جامعه دانست و گفت: وظیفه سازمان فنی و حرفه‌ای سنگین است زیرا باید به سمت مهارت و آموزش برویم.

رحمانی با بیان اینکه جویای کار ماهر نداریم، گفت: بیشتر کارجویان فاقد مهارت هستند و آنچه که معضل جامعه ما بوده عدم مهارت آموزی و مدرک گرایی است.

وی چشمه جوشان اشتغال را یادگیری مهارت برشمرد و گفت: باید روزی برسیم که مازندران در حوزه بیکاری منفی شود و نیروی کار را از استان‌ها دیگر وارد کند زیرا فرصت‌های زیادی در مازندران وجود دارد.

کد خبر 5971690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha