۲ دی ۱۴۰۲، ۱۸:۱۲

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور:

منابع کشور نباید به پرداخت حقوق و مستمری تبدیل شود

منابع کشور نباید به پرداخت حقوق و مستمری تبدیل شود

اراک- مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور گفت: منابع کشور نباید به پرداخت حقوق و مستمری تبدیل شود.


به گزارش خبرنگار مهر، میرهاشم موسوی عصر شنبه در آئین رونمایی از تولید اولین دستگاه بیل هیدرولیکی ۷۵ تن در کشور، اظهار کرد: زمانی که سازمان تأمین اجتماعی را دست گرفتیم ماهانه حدود ۲۷ هزار میلیارد تومان مستمری و حقوق بازنشستگان پرداخت می‌شد و هر ماه حدود ۳ تا ۵ هزار میلیارد تومان کسری نقدینگی فرا پرداخت حقوق وجود داشت.

وی یادآور شد: از سال ۹۳ تا ۱۴۰۰ به دلیل کسری نقدینگی برای انجام تعهدات، بالغ بر ۱۰۶ هزار میلیارد تومان استقراض بی رویه برای پرداخت حقوق و مستمری اتفاق افتاد.

موسوی با اشاره به اینکه امسال، به عنوان رشد تولید و مهار تورم مطرح است، افزود: همه بخش‌های کشور باید به این مهم توجه کنند که صحبت از تولید یعنی به نوعی در اقتصاد کلان در تلاش هستیم که ارزش پول ملی و قدرت خرید افزایش یابد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی کشور گفت: تولید در دولت سیزدهم و بر اساس تاکید سوی مقام معظم رهبری نشان از رونق تولید در کشور دارد و منابع و چرخش منابع در تأمین اجتماعی نشان می‌دهد که رویدادهای مثبت در حوزه تولید در کشور را شاهد هستیم.

وی با تاکید بر اینکه منابع کشور نباید به پرداخت حقوق و مستمری تبدیل شود، افزود: کشور با قوت و قدرت به مسیر رشد و تولید وارد شده و بیش از پیش خود را در خروجی‌ها نشان می‌دهد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی کشور، یکی از ظرفیت‌های کشور در حوزه تولید را معدن و صنعت معادن بیان کرد و گفت: مقام معظم رهبری در چند سال اخیر فرمودند که معدن و صنعت معادن باید جایگزین نفت شود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی کشور گفت: با توجه به رویکرد دولت مردمی سیزدهم، ۴۵ هزار میلیارد تومان تعهد سازمان، ماهیانه بدون یک ریال اضافه برداشت از نظام بانکی پرداخت می‌شود.

کد خبر 5974362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha