۵ دی ۱۴۰۲، ۱۴:۵۱

مدیرکل دفتر مطالعات گردشگری سلامت:

تمرکززدایی در حوزه گردشگری ضروری است

تمرکززدایی در حوزه گردشگری ضروری است

اردبیل - مدیرکل دفتر مطالعات و آموزش و برنامه‌ریزی گردشگری معاون سلامت کشور گفت: ایجاد تعامل بین دستگاه‌های اجرایی استان برای حمایت از توسعه گردشگری و تمرکززدایی در حوزه گردشگری ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب قاسمی ظهر سه‌شنبه در نخستین سمینار بین المللی گردشگری سلامت در اردبیل اظهار کرد: ایجاد تعامل بین دستگاه‌های اجرایی استان برای حمایت از توسعه گردشگری و تمرکززدایی در حوزه گردشگری ضروری است.

وی با بیان اینکه فرصت‌های سرمایه‌گذاری احصا شده است، گفت: رویکرد دولت سیزدهم تنوع بخشی به سرمایه گذاری در گردشگری سلامت است و تلاش ما بر این است با سرمایه گذاری کمتر اشتغال و بهره وری بیشتری حاصل کنیم.

مدیرکل دفتر مطالعات و آموزش و برنامه‌ریزی گردشگری معاون سلامت کشور بیان کرد: بسترسازی و قانونگذاری برای حمایت از توسعه گردشگری با تدوین احکام متنوع در برنامه هفتم توسعه نیاز است و معافیت گمرگی برای ورود تجهیزات مورد نیاز برای گردشگری جهت حمایت از بخش خصوصی ضروری می‌باشد.

قاسمی با تاکید بر لزوم توجه بیش از پیش به حوزه آموزش در گردشگری سلامت ادامه داد: بیش از ۵۰ موضوع در برنامه هفتم مرتبط با گردشگری گنجانده شده و هرچند اعتبارات ناچیز است اما حمایت‌های دستگاه‌ها به ویژه در استان اردبیل باید تقویت شده و موانع سرمایه گذاری رفع شود.

وی خاطرنشان کرد: در برنامه هفتم با تعامل دولت و مجلس به صورت کلان احکام خوبی در بخش گردشگری سلامت صادر شده است که در صورت تأیید شورای نگهبان منجر به تحول خوبی خواهد شد.

کد خبر 5977069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha