۷ دی ۱۴۰۲، ۱۱:۰۸

وزیر بهداشت اعلام کرد؛

غربالگری ۲۷ میلیون نفر در پویش ملی سلامت

غربالگری ۲۷ میلیون نفر در پویش ملی سلامت

گناباد- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۲۷ میلیون نفر بالای ۱۸سال در طرح پویش ملی سلامت غربالگری شده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام عین اللهی صبح پنجشنبه در حاشیه افتتاح پروژه‌های حوزه سلامت در شهرستان گناباد با بیان اینکه تاکنون ۲۷ میلیون نفر بالای ۱۸ سال در طرح پویش ملی سلامت غربالگری شده‌اند، اظهار کرد: از این تعداد ۵۳۸ هزار نفر افرادی بودند که اصلاً نمی‌دانستند فشار خون دارند و ۳۲۳ هزار نفر دیابت داشتند که از آن بی اطلاع بودند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: پنج میلیون و ۸۲۵ هزار نفر نیز افرادی هستند که باید بررسی بیشتری روی آنها صورت گیرد زیرا در تهدید فشار خون هستند و یک میلیون و ۹۵۳ هزار نفر نیز در معرض دیابت قرار دارند.

وی با تاکید بر اهمیت خود مراقبتی، بیان کرد: تغذیه نامناسب به خصوص با غذاهایی مانند پیتزا که از کشورهای غربی به ما رسیده است بسیار مضر است.

عین اللهی، کم تحرکی را از دیگر عوامل زمینه ساز دیابت و فشارخون بالا بیان و اظهار کرد: در این طرح به دنبال این هستم که چراغ خطر را برای همه روشن کنیم که مراقب خودشان باشند و خود مراقبتی را در دستور کار قرار دهند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه یکی از مشکلات امروز ما در شهرها، بی توجهی مردم به سلامت خودشان است، تصریح کرد: متأسفانه مردم زمانی که دچار حادثه‌های قلبی و مغزی می‌شوند به سمت درمان می‌روند.

وی با بیان اینکه امروز سه چهارم مردم کشور ما شهرنشین هستند، اظهار کرد: در شهرنشینی توجه کمتری به سلامتی انجام می‌شود و پویش ملی سلامت در راستای اندازه‌گیری فشارخون و قند به عنوان دو عامل مهم سلامت راه اندازی شده است.

کد خبر 5978839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha