در مرکز ملی فضای مجازی برگزار شد؛

رییس کارگروه تعامل پذیری دولت الکترونیکی معرفی شد

رییس کارگروه تعامل پذیری دولت الکترونیکی معرفی شد

مراسم معارفه رییس جدید کارگروه تعامل پذیری دولت الکترونیکی در مرکز ملی فضای مجازی کشور برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز ملی فضای مجازی، مراسم تودیع دکتر رضا باقری اصل رییس پیشین کارگروه تعامل پذیری دولت الکترونیکی و معارفه دکتر احسان کیان خواه در نشست این کارگروه با حضور دکتر سیدمحمدامین آقامیری دبیر شورای عالی و رییس مرکز ملی فضای مجازی کشور برگزار شد.

در این مراسم، دکتر آقامیری طی سخنانی با تاکید بر اهمیت این کارگروه در ایجاد همگرایی در میان تمامی ذی ربطان و نقش آفرینی در حضور گسترده دستگاه‌های مختلف در این حوزه گفت: تاکنون مسیر پیشرفت کارگروه تعامل پذیری دولت الکترونیکی که طبق مصوبه شورای عالی فضای مجازی تشکیل شده و با قانون مدیریت داده‌ها و اطلاعات ملی مجلس شورای اسلامی تقویت شده، مسیر خوب و قابل قبولی بوده است.

دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور افزود: این کارگروه در توسعه دولت الکترونیکی، کاهش نیاز به ارایه مدارک فیزیکی و چارچوب گذاری در تعامل میان دستگاه‌ها فعال بوده و تصمیمات آن در بهبود و ارتقای سطح ارایه خدمات به مردم مؤثر واقع شده است

وی با اشاره به این که با تصمیماتی که در این حوزه در حال انجام است شاهد افزایش کار این کارگروه خواهیم بود، تصریح کرد: این کارگروه می‌تواند الگوی توسعه سایر کارگروه‌ها در مرکز ملی فضای مجازی بوده و تجربه موفقی است از یک نظام سیاستگذاری که توانسته با تصمیم گیری و خرد جمعی مسیر صحیحی را پیش ببرد

آقامیری در پایان با تاکید بر نگاه و رویکرد جدید در این کارگروه، تصریح کرد: نگاه تحولی مناسبی در دوره جدید در این کارگروه شاهد خواهیم بود و امیدوارم در آینده شاهد عملکرد بهتر آن باشیم. همچنین از زحمات آقای باقری اصل تشکر کرده و برای آقای کیان خواه آرزوی توفیق و تقویت هر چه بیشتر این کارگروه را دارم.

گفتنی است، براساس مصوبه ۵۴ شورای عالی فضای مجازی و قانون مدیریت داده و اطلاعات، دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات، رییس کارگروه تعامل پذیری دولت الکترونیکی است.

حجت‌الاسلام رییسی رییس جمهور در پایان آذرماه سال جاری، با استناد به بند ب ماده ۴ قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و ماده ۶ اساسنامه شورای اجرایی فناوری اطلاعات و بنا به پیشنهاد وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر احسان کیان خواه را به سمت «دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات» منصوب کردند.

کد خبر 5982981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha