عضو ارشد جنبش جهاد اسلامی:

حماس و جهاد به صورت مشترک طرح آتش‌بس را به مصر ارایه کردند

حماس و جهاد به صورت مشترک طرح آتش‌بس را به مصر ارایه کردند

عضو ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین در سخنانی اعلام کرد که طرح آتش‌بس ارایه‌شده به مصر، از سوی جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی و به صورت مشترک تدوین شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، یکی از اعضای ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین در سخنانی اعلام کرد که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس و جنبش جهاد اسلامی فلسطین به صورت مشترک طرح توافق آتش‌بس را به مصر ارائه کرده‌اند.

وی با اشاره به محتوای نخستین بند این طرح ادامه داد: در بند نخست این طرح، موضوع آتش‌بس و عقب‌نشینی کامل نظامیان اشغالگر از نوار غزه مطرح شده است.

این عضو ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد: هر آن چه که رسانه‌ها درباره تبادل مرحله‌ای اسیران مطرح می‌کنند، مربوط به دوران پس از آتش‌بس و عقب‌نشینی اشغالگران است، نه پیش از آن.

وی با اشاره به شرط حماس و جهاد اسلامی برای بازسازی غزه گفت: در طرح آتش‌بس ارایه‌شده به طرف مصری، بازسازی غزه با تضمین شورای امنیت سازمان ملل متحد به عنوان شرط مطرح شده است.

پیش از این پایگاه خبری آکسیوس به نقل از منابع مطلع مدعی شد که اسرائیل توافق پیشنهادی جدید جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) را که بخشی از آن شامل آزادی اسیران صهیونیست می‌شود رد کرده است. به گفته این منابع، حماس از طریق میانجی‌های قطری و مصری به اسرابیل پیشنهاد توافق جدیدی را داده است که شامل آزادی اسیران صهیونیست نزد حماس در ۳ مرحله می‌شود.

کد خبر 5983601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha