۱۷ دی ۱۴۰۲، ۱۳:۵۸

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی خبر داد؛

تصویب ۱۴۷ میلیارد تومان طرح در کمیته تبصره ۱۸ خراسان جنوبی

تصویب ۱۴۷ میلیارد تومان طرح در کمیته تبصره ۱۸ خراسان جنوبی

بیرجند- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: ۱۴۷ میلیارد تومان طرح که از طریق دستگاه های استانی به بانک های عامل ارجاع شده بود در کمیته استانی تبصره ۱۸ مصوب شد.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد اشرفی پیش از ظهر دوشنبه در حاشیه جلسه کمیته استانی تبصره ۱۸ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز کمیته استانی تبصره ۱۸ قانون ۱۴۰۱ بود که ۱۴۷ میلیارد تومان طرح که از طریق دستگاه‌های استانی به بانک‌های عامل ارجاع داده شده مصوب شد.

وی تصریح کرد: در واقع دستگاه‌های عامل و کارگزار باید پیگیر این مصوبات شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: در جلسه امروز به این موضوع که بانک‌های عامل بایستی فرآیند پرداخت خود را تسهیل و تسریع نمایند تأکید شد.

اشرفی با اشاره به اینکه در حال حاضر رقم پرداختی این طرح‌ها از دو محل، بخشی از منابعی که به استان اختصاص یافته از طریق نقدی و بخشی از طریق اوراق خزانه انجام می‌شود، بیان داشت: آنچه که تاکنون پرداختی در استان رقم خورده ۲۳ درصد از نقدی‌های تخصصی بوده که نسبت به ماه گذشته رشد چشمگیری داشته به طوری که در مجموع در ماه گذشته این عدد زیر ۱۰ درصد بوده است.

وی یادآور شد: پیگیر تکالیفی که برای دستگاه‌ها تعیین می‌شود هستیم تا از ظرفیتی که قانون بودجه مشخص کرده و طرح‌هایی که در کمیته مصوب می‌شود بتوانیم پرداخت حداکثری در استان داشته باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به اینکه بخش زیادی از واحدهای اقتصادی فعال در استان جزو واحدهای متوسط و خرد هستند یکی از بزرگترین دغدغه‌های ستاد بحث آموزش به این واحدها برای جذب تسهیلات است.

اشرفی ادامه داد: در سطح استان اکثر واحدها که از جنس متوسط هستند و خیلی شکل تشکیل پرونده‌های بانکی که مدنظر این شبکه بوده را نمی‌دانند و با نقص‌هایی در این زمینه مواجه هستند که این امر می‌تواند در آینده منجر به این شده که بعضاً در فرآیند بانکی دچار مشکل شوند بنابراین تقاضا می‌شود وقتی منابعی می‌آید شرکت‌های متوسط استان ملزومات و چارچوبی که برای تنظیم پرونده لازم بوده را داشته باشند که وقتی در کارگروه‌ها آمده و مصوب می‌شوند دوباره در چرخه بانکی دچار مشکل نشوند.

وی افزود: راهکار رفع این مشکل این نیز پیشنهاد شده که کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی باید فرآیندی را تعریف کند که بتوانیم جنبه‌های آموزشی را برای بسیاری از واحدهای متوسط داشته و دوم اینکه بانک‌های تخصصی نیز نبایستی فقط به سمت و سوی صنایعی باشند که تنها شکل کار را انجام داده‌اند بلکه باید آموزش داده و آنها را توانمند برای تنظیم و شکل دادن به پرونده‌های بانکی کننند تا بتوانیم در جذب منابع بانکی موفق عمل کنیم.


معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی در مورد آخرین زمان برای جذب این اعتبارات گفت: این اعتبارات قانون بودجه بوده و به محض اینکه در اختیار دستگاه قرار داده می‌شود یک سال بعد از آن فرصت وجود دارد اما نباید بگذاریم به ماه‌های پایانی بکشد چون در این ماه‌ها شناور و هر استانی که پرونده‌های تشکیل شده‌ای را در صف انتظار بانک داشته باشد باید هر چه زودتر کار را انجام دهد.

کد خبر 5987884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha