۱۷ دی ۱۴۰۲، ۱۷:۰۳

کارگاه ویژه دانشگاه صنعتی امیرکبیر و موسسه گوانگجو چین برگزار شد

کارگاه ویژه دانشگاه صنعتی امیرکبیر و موسسه گوانگجو چین برگزار شد

کارگاه مشترک تخصصی دانشگاه صنعتی امیرکبیر و موسسه تبدیل انرژی گوانگجو کشور چین در قالب فراخوان صندوق علمی راه ابریشم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، این کارگاه تخصصی در چارچوب همکاری‌های شکل گرفته در طرح پژوهشی مشترک برگزیده شده در ششمین فراخوان صندوق علمی راه ابریشم با هدایت دکتر محمدجعفر کرمانی استاد دانشکده مهندسی مکانیک برگزار شد.

کارگاه مشترک دانشگاه صنعتی امیرکبیر و موسسه تبدیل انرژی گوانگجو با استقبال دانشجویان و اعضای هیأت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر همراه بود و شرکت کنندگان به بحث و تبادل نظر در زمینه آینده انرژی‌های غیرفسیلی در ایران، مدیریت و بهینه سازی انرژی گرمایی برای کاربردهای پایدار انرژی و نسل‌های آتی پیل سوختی و استخراج انرژی گرمایی پرداختند.

این کارگاه با حضور «فنگ مینگ جیانگ» و «لین وی» از اعضای هیأت علمی موسسه تبدیل انرژی گوانگجو و آکادمی علوم چین (CAS)، نادر منتظرین، محمدرضا حاج محمدی و محمدجعفر کرمانی از اعضای هیأت علمی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد.

صندوق علمی مشترک راه ابریشم (SRSF) با همکاری آکادمی علوم چین و بنیاد ملی علم ایران (INSF) تقریبا به صورت سالانه و در راستای حمایت از طرح‌های پژوهشی مشترک و کارگاه‌های مشترک میان پژوهشگران دو کشور برگزار می‌شود و امسال هشتمین دوره آن برگزار شد.

در ادامه، نشست روح الله باقرزاده مدیرهمکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه با «فنگ مینگ جیانگ» استاد موسسه تبدیل انرژی گوانگجو و «لین وی» از اعضای آکادمی علوم چین برگزار شد.

در این نشست فعالیت‌های آموزشی و پزوهشی، جایگاه بین المللی، توانمندی‌ها و برنامه‌های دانشگاه صنعتی امیرکبیر معرفی و در ادامه در زمینه نحوه مشارکت بیشتر دانشگاه برای استفاده از فرصت‌های حمایتی دانشگاه‎ها و موسسات آموزشی پژوهشی چین و فرصت‌های دولت‌های محلی چین مانند شانگهای و گوانگجو برای گسترش همکاری های علمی و پژوهشی بحث و تبادل نظر شد.

کد خبر 5988135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha