۱۴ آذر ۱۳۸۶، ۱۲:۳۸

در آذربایجان شرقی؛

برگزیدگان نخستین جشنواره شعر دفاع مقدس معرفی شدند

نادر فرید‌فتحی، حسنیه رحیمی، معصومه ولی‌پور، غلامرضا پروینی‌نژاد و احمد استوار به عنوان نفرات برگزیده در نخستین جشنواره شعر دفاع مقدس استان آذربایجان شرقی معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد خبری شانزدهمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس، در این جشنواره نادر فرید فتحی با شعر «عاشورایی»، حُسنیه رحیمی با شعر «آلبوم عکس»، معصومه ولی‌پور با شعر «اورئیمیزده سور خنجری»، غلامرضا پروینی‌نژاد با شعر «باران شقایق» و احمد استوار با شعر «درس پایانی» به عنوان نفرات برگزیده معرفی شدند.

معاونت ادبیات و انتشارات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برای «ایجاد تحرک، نشاط و پویایی در میان شاعران دفاع مقدس استان‌ها» تصمیم به برگزاری نخستین مرحله از این کنگره در استان‌ها گرفت. در این دوره، برگزیدگان جشنواره استانی شعر دفاع مقدس تعیین و نفرات برگزیده استان‌ها به کنگره سراسری شعر دفاع مقدس در ایلام راه خواهند یافت.

حسین اسرافیلی، صابر امامی و علی نظمی که هیئت داوران این جشنواره را به دبیری علمی جلال محمدی تشکیل می‌دادند، از «اروجعلی شهودی»، «عباس‌ داداش‌زاده»، «سهیلا عالی»، «سیدمهدی دری»، «احمد سالک‌سردرودی»، «رقیه غلامی»،‌ «احمد احمدی»، «غلامرضا امامعلی‌زاده»، «رضا پاشازداه»، «رضا شیبانی‌اصل» و «محمود روفه‌گرحق» به عنوان نفرات تقدیری نام بردند.

در بیانیه هیئت داوران آمده است: با عنایت به معیارهای ادبی، ملاحظات زیبایی‌شناسانه آثار منظوم و با توجه به عواملی چون «استحکام زبانی»، «میزان شناخت از قالب شعر»، «نگاه تازه به موضوع» و با پاسداشت یاد و خاطره شاعران سفر کرده استاد محمد عابد،‌ جناب آقای شکیب و ارج نهادن به مقام و منزلت ادبی استاد علی نظمی و استاد دولت‌آبادی نتایج بررسی‌ها خود را به این شرح اعلام می‌کند.

از دیگر اهداف مطرح شده در این خصوص می‌توان به «ایجاد شخصیت مستقل و دادن اختیارات اجرایی و علمی به شاعران و پیشکسوتان استان‌ها»، «تجلیل از پیشکسوتان شعر استان‌ها»، «ایجاد امکانی بهتر و بیشتر برای شاعران جوان و نوجوان استان‌ها برای حضور در مجامع علمی» و... اشاره کرد.

با این وجود معاونت ادبیات و انتشارات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، به این علت که برخی استان‌ها امکانات لازم را برای برگزاری این جشنواره ندارند، فراخوانی سراسری را همچون سال‌های گذشته برای حضور شاعران در این کنگره اعلام کرده است.

کد خبر 599173

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha