۲۳ دی ۱۴۰۲، ۱۸:۳۸

رییس دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران مطرح کرد؛

پرکردن شکاف بین تولید و مصرف علم در کشور نیازمند زمان و مدیریت

پرکردن شکاف بین تولید و مصرف علم در کشور نیازمند زمان و مدیریت

کرج- رییس دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران گفت: بین تولید و مصرف علم شکاف وجود دارد که پر شدن این خلا نیازمند زمان و مدیریت است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمدعلی ابراهیم زاده موسوی ظهر شنبه در آئین تکریم و تجلیل از سرآمد علمی استان البرز که در سالن اجتماعات امام خمینی (ره) دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: سنت خوب تجلیل و تکریم در کشور ما دارای ریشه، فرهنگ و هویت بوده و این گونه مراسم به نوعی تجلیل از علم است تا تجلیل از عالم.

وی مطرح کرد: اگر چیزی از کشور مانده به برکت همین نگاه و فرهنگی است که از قبل از اسلام وجود داشته و طلیعه و شکوفایی آن پس از اسلام به ویژه بعد از ولادت امام محمدباقر (ع) است که سرآغاز دوران شکوفایی علوم نوین، تجربی، ریاضی، پزشکی و نجوم و … به شمار می‌رود. تقریباً همه علومی که امروز بشر از آنها استفاده می‌کند، به برکت وجود مولود امروز است.

رئیس دانشکدکان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران تصریح کرد: همه سرمایه‌ها، پیشینه‌ها و لوازم و اقلامی که باید یک ملت و کشور داشته باشد تا بتواند حرکت و پیشرفت کند و به قله‌های ترقی، قدرت، استقلال و آزادگی برسد در کشور ما وجود دارد. شاید هدف از برگزاری مراسم این چنینی بیشتر یادآوری تاریخچه، پیشینه و هویت ملی ما باشد که از این منظر باارزش است.

ابراهیم زاده موسوی عنوان کرد: امید است با تکرار این گونه اقدامات، این تفکر که کشور نیاز به علم و عالم دارد و باید در پرتو علم مدیریت شود و به سمت قله‌های پیشرفت حرکت کند، جای خود را باز کند. پس از پیروزی انقلاب اسلامی به ویژه در چند سال اخیر، ایران از نظر رشد علمی در دنیا جایگاه خوبی پیدا کرد و حداقل در ۱۰ سال گذشته جزو ۱۰ تا ۱۵ کشور اول دنیا بوده است.

وی بیان کرد: اما جای تأسف دارد که در مصرف علم جایگاه پایینی داریم و بین تولید و مصرف علم شکاف وجود دارد که پر شدن این خلأ نیازمند زمان و مدیریت است که چنین حرکت‌ها و رویکردهایی می‌تواند به پر کردن این خلأ کمک کند. علیرغم همه مشکلات داخلی، فشارهای بیرونی و نظام استکباری و ظلمی که تحمیل می‌شود، این کشور همچنان سرپاست و کار خود را به پیش می‌برد.

رئیس دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران با تاکید بر ضرورت پرداختن به گردش علم تا ثروت، کار، فعالیت، رونق و تولید به منظور حصول خروجی بهتر اظهار کرد: باید کاری کنیم که دانش تولید شده توسط دانشمندان کشور بازگردد و در چرخه مصرف به کار گرفته شود؛ این امر مستلزم تلاش بوده که در حال انجام است اما کار مستمرتر و بیشتری را می‌طلبد.

ابراهیم زاده موسوی با اشاره به اینکه تاریخ کرج به تاریخ دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی گره خورده است، خاطرنشان کرد: این دانشکدگان در طول تاریخ خود افتخارات بسیاری داشته و دانشجویان خوب و باانگیزه ای را پرورش داده است. امروز شرایط و فرصت حرکت برای دانشجویان و جوانان و امیدواری آنها به آینده فراهم است؛ مطمئن باشید آینده این کشور بسیار درخشان خواهد بود.

کد خبر 5993461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha