۲۵ دی ۱۴۰۲، ۹:۴۹

نگهداری راه‌های کشور به ۲۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

نگهداری راه‌های کشور به ۲۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

رییس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه نگهداری شبکه راه‌ها به ۲۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، از صدور مجوز واردات ۳۷۰ دستگاه ماشین آلات راهداری، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، داریوش امانی رییس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، گفت: نگهداشت شبکه راه‌های کشور به ۲۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و به‌رغم کمبود اعتبارات، سالانه اقدامات مؤثری در این حوزه انجام‌می‌شود.

وی با اشاره به ارائه خدماتی مانند تأمین روشنایی، خط‌کشی، علائم، روکش و لکه‌گیری آسفالت برای نگهداشت راه‌ها است، تاکید کرد: با توجه به شاخص‌هایی مانند افزایش جمعیت و تعداد خودرو، کمبود منابع اعتباری مانع ارائه اقدامات مناسب‌تر در حوزه ایجاد و نگهداشت راه‌ها می‌شود.

امانی با اشاره به سن بالای ماشین‌آلات راهداری به‌عنوان یکی از ابزارهای اصلی کار حوزه راهداری، گفت: سالانه اعتباراتی برای اورهال و بازسازی این ماشین آلات هزینه می‌شود، ضمن این‌که با استفاده از ظرفیت‌های موجود برای واردات ماشین‌آلات راهداری، مجوز واردات ۳۷۰ دستگاه ماشین آلات راهداری صادر شده است و برای نوسازی چهار استان قریب به ۷,۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

رییس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به این‌که بیش از ۹۹.۹ درصد حمل‌ونقل جاده‌ای کشور در اختیار بخش خصوصی بوده و با ظرفیت این حوزه در حال فعالیت است، استفاده از این ظرفیت برای خدمات‌رسانی را نیازمند تسهیل‌گری و سیاستگذاری برشمرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی، گفت: بیش از ۸۵ درصد حمل‌ونقل کشور در بستر جاده‌ها در حال انجام بوده و با قریب به ۴۳۰ هزار کامیون و ۶۰۰ هزار راننده در بخش بار، ۱۲۰ هزار ناوگان مسافری و حدود ۱۵۰ هزار راننده این حوزه در ارتباط هستیم و به مردم خدمت‌رسانی می‌شود.

کد خبر 5994836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha