۲۹ دی ۱۴۰۲، ۱۰:۲۱

دبیر علمی کنگره دندانپزشکی عنوان کرد؛

مطب‌های دندانپزشکی گرفتار خودتحریمی شده اند

مطب‌های دندانپزشکی گرفتار خودتحریمی شده اند

دبیر علمی پانزدهمین کنگره بین المللی دندانپزشکی عمومی ایران، نسبت به خودتحریمی هایی که باعث می شود مطب های دندانپزشکی رو به تعطیلی بروند، هشدار داد.

به گزارش خبرنگار مهر، اروند مالک، در حاشیه برگزاری پانزدهمین کنگره بین المللی دندانپزشکی عمومی ایران در هتل المپیک تهران، به حضور ۲۲۷ سخنران در کنگره اشاره کرد و گفت: ۲۸ کارگاه برای همکاران تدارک دیده شده که سه استاد خارجی نیز در این کارگاه‌ها حضور دارند.

وی افزود: انتقال معلومات روز دندانپزشکی دنیا و نحوه استفاده از تجهیزات جدید دندانپزشکی، در این کارگاه‌ها به همکاران آموزش داده می‌شود.

این متخصص درمان ریشه، با عنوان این مطلب که رشته دندانپزشکی در ایران به روز است و همکاران ما از توانایی و قابلیت‌های بالایی برخوردارند، گفت: متأسفانه خودتحریمی ها باعث شده تا مطب‌های دندانپزشکی در کشور دچار اختلال شوند.

وی توضیح داد: بانک مرکزی در انتقال ارز برای واردات مواد مصرفی دندانپزشکی، مانع ایجاد می‌کند. از سوی دیگر، وقتی کالا وارد گمرک می‌شود، برای ترخیص با مشکلاتی مواجه می‌شویم.

مالک ادامه داد: این قبیل رفتارها، به کیفیت کار دندانپزشکی آسیب می‌زند.

وی افزود: دغدغه دندانپزشک، نباید خرید مواد مصرفی و تجهیزات مورد نیاز برای خدمت به بیمار باشد؛ زیرا، با کوچک‌ترین تغییر در نرخ ارز، شرکت‌ها از فروش کالا خودداری می‌کنند و همین موضوع، کار دندانپزشکان را سخت می‌کند.

دبیر علمی کنگره ادامه داد: در شرایط کنونی، مطب‌های دندانپزشکی که از مواد مصرفی با کیفیت بالا استفاده می‌کنند؛ حجم کاری خود را کاهش داده اند که بتوانند زمان بیشتری کار کنند. بعضی از مطب‌های دندانپزشکی هم مجبور می‌شوند تعطیل کنند.

کد خبر 5998505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • مصرف کننده US ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
      8 4
      ماشاله اینقدر نرخخمات دندانپزشکی بالا است که مردم برای کشیدن یک دندان باید ۸۰۰۰۰۰ شل کنند و یا یک عدد ایمپلنت دندان فقط یک عدد ۲۵ ملیون تا ۳۰ ملیون باید بدی تا اقای دندان پزشک کارت انجام بده فقر یکطرف بی انصافی طرف دیگر قضیه خدا تو فریادمان رس دیگه گذشته۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰
    • صادق IR ۰۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
      12 2
      باید پول خون یه ادم رو بدی تا بتونی دندوناتو درست کنی که متاسفانه ما که نداریم درد دندون میکشیم و میسوزیم و میسازیم با درد دندونمون مجبوریم کنار بیایم چون هزینه ها بالاست و توان پرداخت نداریم
    • جمال IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
      9 2
      بهداشت در کشور اسلامی ایران کاملا ضعیف بخصوص دندانپزشکی هزینه بالا باعث شده مردم ایران بدون دندان غذا میل کنند
    • IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
      9 1
      آیا کسی دیگه می تونه دندانپزشکی بره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
      1 0
      انگار هیچکس مطالب را نمیخاند ونظر می‌دهد!! اون آقای دکترداره میگه مواد دندانپزشکی چقدر سخت و گران بدست دندانپزشکان میرسه شرکت‌ها با هر تغییر نرخ ارز مواد را احتکار میکنند که بعدا گرانتر بفروشند ..‌‌ بازم ملت از چشم دکترها میبینند
    • IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
      2 0
      سلام و وقت بخیر.خدا شاهده الان ده سالی میشه که اکثر دندانهام خراب شده و نمیتونم غذارو خوب هضم کنم .معدم درد میکنه .بیشتر هم سن و سالهای من هم همینطورند.با این گرانی و درامد کم نمیتوانیم کاری بکنیم.از مسعولان رشته دندانپزشکی تقاضا دارم به دادمون برسند.لوازم مصرفی دندانپزشکی رو با دلار دولتی وارد کنند
    • IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
      2 0
      هزینه بالا حتی کشیدن دندان تومنطقه ما هرکه بخواد میشه دندان کش