۳۰ دی ۱۴۰۲، ۱۱:۱۱

رییس مرکز بهداشت بیجار:

شناسایی ۲۸۷ بیمار مشکوک به دیابت در بیجار/۵۵۰ مورد ازدواج ثبت شد

شناسایی ۲۸۷ بیمار مشکوک به دیابت در بیجار/۵۵۰ مورد ازدواج ثبت شد

بیجار-رییس مرکز بهداشت بیجار گفت: با اجرای طرح غربالگری ۲۸۷ بیمار مشکوک به دیابت در بیجار شناسایی شد.

افشین جمشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر به پویش ملی غربالگری دیابت و فشار خون اشاره و اظهار کرد: در این پویش افراد بالای ۱۸ سال مشمول غربالگری دیابت بودند.

وی به آمار افراد مشمول این غربالگری که بالای ۱۸ سال هستند در سامانه سیب اشاره و بیان کرد: تا تاریخ ۲۰ آبان سال ۱۴۰۲ تعداد ۶۹ هزار و ۲۱۸ نفر افراد مشمول بالای ۱۸ سال بودند که تا پایان ۲۷ دی ماه سال جاری ۶۰ هزار و ۵۹۶ نفر غربالگری شدند که جمعاً ۸۷ و نیم درصد غربالگری انجام شده است.

وی افزود: در این پویش یک‌هزار و ۹۵ نفر مشکوک به بیماری فشار خون و۲۸۷ نفر مشکوک‌به بیماری دیابت شناسایی شد.

جمشیدی اعلام کرد: در این پویش مشخص شد ۱۰ هزار و ۳۲۱ نفر چاق و ۱۸ هزار و ۹۵ نفر افراد دارای اضافه وزن بودند.

رئیس مرکز بهداشت بیجار با بیان اینکه در طول این ۷۰ روز تیم‌هایی به مراکز روستایی اعزام شدند، گفت: با اعزام این نیروها غربالگری فشار خون انجام شد و افرادی که مشکوک به دیایت بودند هماهنگی انجام و از مرکز بهداشت نمونه گیر به این مراکز اعزام شدند.

۷۳۰۰ کیلو مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته معدوم شد

جمشیدی همچنین به گشت‌های مشترک با سایر ادارات از اماکن عمومی تحت پوشش در راستای بهداشت محیط اشاره کرد و ابراز داشت: تعداد اماکن عمومی و تحت پوشش بهداشت ۲ هزار و ۸۷۰ مورد است که در این گشت‌ها در ۹ ماه اول سال ۷ تن و ۳۰۰ کیلو معدوم سازی مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته یا خارج از چرخه مصرف داشتیم.

وی اضافه کرد: تعداد بازرسی از اماکن ۸ هزار و ۸۷۷ مورد؛ تعداد اخطاریه‌های بهداشتی صادر شده است.

رئیس مرکز بهداشت بیجار ادامه داد: همچنین ۵ مورد پلمپ اماکن داشته‌ایم و معرفی ۷۳ مورد به مراجع قضائی صورت گرفته است.

جمشیدی ادامه داد: تعداد ۱۷۲ مورد گشت مشترک با ادارات؛ ۲ هزار و ۱۴۱ مورد نمونه برداری از آب شرب و روستایی؛ ۲۴ هزار و ۱۳۰ مورد کلر سنجی از آب شهر و روستا و ۲۹۳ مورد نمونه برداری از آب استخرها و ۳۳۴ مورد تعداد کلر سنجی آب استخرها از دیگر اقدامات همکاران بهداشت محیط در مرکز بهداشت است.

وی اعلام کرد: بازدید از سامانه‌های آب رسانی در سطح شهر و روستا ۳۹۹ مورد در ۹ ماه سال جاری عنوان کرد.

افراد گزیده شدن توسط حیوانات حتماً به مراکز بهداشت مراجعه کنند

وی در ادامه به آمار گزیدگی توسط حیوانات در سال ۱۴۰۱ اشاره و عنوان کرد: تعداد گزیدگی حیوانات ۳۷۲ مورد بوده و لازم است با هر گونه گزش، باید فرد حتماً به مرکز بهداشت مراجعه کند.

رئیس مرکز بهداشت بیجار به واحد سلامت خانواده (مادر و کودک) اشاره و بیان کرد: تعداد ۵۰۸ مورد مادر باردار در سطح شهرستان وجود دارد که تعداد زنان واجد شرایط ۱۷ هزار و ۱۰۳ نفر هستند.

وی به تعداد آمار کودکان زیر پنج سال در بیجار اشاره و اذعان کرد: همچنین تعداد کودک زیر پنج سال ۵ هزار و ۲۳۹ نفر است و میزان آمار جمعیت در سامانه سیب وزارت بهداشت تا روز گذشته ۹۱ هزار و ۷۰۲ نفر بوده است.

جمشیدی تاکید کرد: از این تعداد ۵۰ هزار و ۶۹۳ نفر آمار جمعیت شهری ۴۱ هزار و ۹ نفر روستایی بوده است.

وی به آمار ازدواج نیز گریزی زد و ابراز داشت: ۴۲۵ مورد ازدواج به مرکز مشاوره مراجعه کرده و میزان آمار ازدواج در سال گذشته ۵۵۰ مورد بوده است.

وی در پایان به تعداد مراکز بهداشت شهری و روستایی اشاره و خاطر نشان کرد: تعداد ۲۰ مرکز بهداشت شهری و روستایی و ۸۲ خانه بهداشت در شهرستان بیجار وجود دارد.

کد خبر 5999089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha