۱ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۵۳

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

بنیه فرهنگی استان‌ها با راه‌اندازی قرارگاه شهیدآوینی تقویت می‌شود

بنیه فرهنگی استان‌ها با راه‌اندازی قرارگاه شهیدآوینی تقویت می‌شود

سنندج_ معاون توسعه مدیریت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: باتشکیل قرارگاه فرهنگی شهید آوینی اعتباری بالغ برهزار میلیارد تومان پیش‌بینی شد که برای تقویت بنیه فرهنگی به استان‌ها تخصیص می‌یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود اسلامی ظهر یکشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به اقدامات این وزارتخانه در دو سال اخیر اظهار کرد: در بحث زیرساخت‌های فرهنگی ۵۵۰ طرح‌های عمرانی نیمه تمام داشتیم که با تدبیر دولت سیزدهم و ۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل و تجهیز این پروژه‌ها پیش بینی شده که در حال افتتاح هستند.

وی با اشاره به بازدیدی که امروز از پروژه تالار مرکزی سنندج داشت، افزود: این پروژه با قوت و سرعت در حال اجراست و مورد تاکید وزیر ارشاد اسلامی است و تلاش می‌کنیم در هفته دولت در سال ۱۴۰۳ این پروژه را به اتمام برسانیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تقدیر از استاندار کردستان و نگاه فرهنگی ایشان به استان، با اشاره به عدالت فرهنگی و توزیع عادلانه منابع که مورد تاکید مقامات کشوری است، بیان کرد: با تشکیل قرارگاه فرهنگی شهید آوینی در سطح وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی اعتباری بالغ بر یک‌هزار میلیارد تومان در بودجه امسال پیش‌بینی شد که برای تقویت بنیه فرهنگی به استان‌ها تخصیص می‌یابد.

اسلامی با اشاره به دریافت مجوز جذب ۴۰۰ نیروی انسانی جدید اعلام کرد: ۸۵ درصد این تعداد به استان‌ها اختصاص می‌یابد تا استان‌ها تقویت شوند.

وی از تجهیز کانون‌های مساجد خبر داد وبیان کرد: در دور دوم سفر رئیس جمهور به کردستان نگاه ویژه‌ای به حوزه مساجد شد و ردیفی در این زمینه دیده شد که به استان کردستان نیز با توجه به موقعیت حساسی که دارد نگاه ویژه‌ای خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: از هر رویداد و جشنواره فاخر که بتواند به تقویت نظام جمهوری اسلامی بینجامد، حمایت می‌کنیم.

کد خبر 6000420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha