۳ بهمن ۱۴۰۲، ۱۰:۰۱

در شهرستان خوی؛

ششمین جشنواره ملی موسیقی شمس و مولانا آغاز شد

ششمین جشنواره ملی موسیقی شمس و مولانا آغاز شد

ارومیه- ششمین جشنواره ملی موسیقی شمس و مولانا به مناسبت سالروز میلاد با سعادت حضرت علی (ع) و چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی دوشنبه شب آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرعامل مؤسسه تولیت شمس تبریزی دوشنبه در آئین آغاز این جشنواره اظهار کرد: ششمین جشنواره ملی موسیقی شمس و مولانا با راهیابی ۱۲ گروه موسیقی سنتی و اصیل ایرانی از میان ۳۵۰ گروه ثبت نام کننده از استان‌های تهران، اصفهان، لرستان، گیلان، کردستان، آذربایجان‌شرقی و گلستان از دوم تا چهارم بهمن ماه توسط شورای اسلامی شهر و شهرداری خوی آغاز شد.

محمد جعفرپور ادامه داد: امسال داوری این جشنواره به عهده اساتید برتر موسیقی کشورمان استاد حسام الدین سراج و استاد هادی منتظری است که استاد حسین مهدیزاده هم از اساتید برتر موسیقی استان استاد هاشم عابدی هم در داوری همراه این دو استاد بزرگ خواهند بود.

وی افزود: امسال بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده توسط دبیرخانه جشنواره در تولیت شمس تبریزی و مفاخر همزمان با برگزاری جشنواره برنامه‌های جنبی هم در نظر گرفته شده است که تریبون آزاد جشنواره، اجرای پرفورمنس موسیقی نقاشی خط و موسیقی نقاشی و تجلیل از پدر شهیدین بهفر به مناسبت روز پدر که از میان پدران دو شهید تنها پدر در قید حیات هستند، از جمله مهمترین برنامه هاست.

جعفرپور گفت: این جشنواره بزرگترین رویداد فرهنگی و هنری شمال‌غرب کشور است که در ردیف رویدادهای گردشگری کشور هم به ثبت رسیده است

جشنواره شمس و مولانا به مدت ۳ شب در مجتمع فرهنگی و آموزشی بوتراب خوی برگزار می‌شود و تورهای گردشگری مختلفی هم برای دیدن این جشنواره از شهرهای مختلف کشورمان به خوی سفر خواهند کرد.

کد خبر 6002269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha