۴ بهمن ۱۴۰۲، ۱۸:۳۳

در دومین فصل زمستان رخ داد؛

بارش ۵۰ سانتیمتری برف در اردبیل/محور پونل مسدود شد

بارش ۵۰ سانتیمتری برف در اردبیل/محور پونل مسدود شد

بعد از ماه‌ها خشکسالی و پاییز بی‌بارش، دومین ماه زمستان با بارش نعمت الهی همراه بوده که در روزهای اخیر ۵۰ سانتیمتر برف در مناطق مرکزی و جنوبی استان اردبیل بارش برف به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس اعلام هواشناسی استان اردبیل بارش زمستانی در چهارمین روز از دومین ماه زمستان مناطق شمالی تا جنوبی استان را فرا گرفت تا کشاورزان و اهالی استان شادمان از این بارش و رحمت الهی باشند.

در شهرستان گرمسیر بیله‌سوار ۳۲ سانتیمتر، در مرکز استان ۳۰ تا ۵۰ سانتیمتر و در خلخال و کوثر نیز بیش از ۵۰ سانتیمتر بارش به ثبت رسیده و این سامانه همچنان تا آخر شب فعال خواهد بود.

بر همین اساس از فردا با خروج این سامانه هوای سرد مناطق مختلف استان را در بر می‌گیرد به طوری که یخبندان و کولاک شدید در مناطق مرکزی و جنوبی استان رخ داده و دمای هوا تا منفی ۱۴ درجه نیز رخ‌نمایی خواهد کرد.

اما به دنبال بارش سنگین برف راهداران در قالب ۸۰ اکیپ با ۴۰۰ نفر راهدار و ۳۰۰ دستگاه ماشین‌آلات عملیات برف‌روبی را در مناطق مختلف انجام می‌دهند اما کولاک شدید برف در محورهای کوهستانی و صعب‌العبور مشکلات جدی برای ترددکنندگان در گردنه‌ها و مسیرهای کوهستانی به وجود آورده است.

به دنبال بارش سنگین برف محور پونل – خلخال مسدود شد تا خطر جانی برای ترددکنندگان در این مسیر رخ ندهد.

بر اساس اعلام راهداری محور پونل – خلخال که با بارش بیش از ۵۰ سانتیمتری برف روبه‌رو شده از هر ۲ سمت مسدود و اعلام شده به دلیل نبود ایمنی کافی تا پایان فصل زمستان تردد در آنها با محدودیت و ممنوعیت روبه‌رو خواهد بود.

مدیریت بحران استان اردبیل نیز به هموطنان توصیه کرد تا از سفرهای غیرضرور در این شرایط سخت آب و هوایی پرهیز کرده و در صورت ضرورت از زنجیر چرخ استفاده کرده و از سفر شبانه خودداری کنند.

مدیریت بحران استان همچنین به صاحبان مرغداری‌ها، مجتمع‌های گلخانه‌ای، دامپروری‌ها و سایر مجموعه‌های صنایع تبدیلی توصیه کرد تا با توجه به برودت هوا مراقب محصولات خود بوده و از وارد آمدن صدمه و لطمه به آنها پرهیز کنند.

کد خبر 6004014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha