۴ بهمن ۱۴۰۲، ۲۳:۰۹

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه:

۲ مجتمع فرهنگی و هنری کرمانشاه در دهه فجر به بهره برداری می‌رسد

۲ مجتمع فرهنگی و هنری کرمانشاه در دهه فجر به بهره برداری می‌رسد

کرمانشاه- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه از اجرای برنامه‌های متنوع در دهه فجر خبر داد و گفت: ۲ مجتمع فرهنگی و هنری کرمانشاه در دهه فجر به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، پوریا جلالی بعد از ظهر چهارشنبه در نشست با اصحاب رسانه که در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد به تشریح عملکرد و تدارکات برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری ایام دهه فجر پرداخت و اظهار کرد: با توجه به اینکه به زودی ایام دهه فجر را خواهیم داشت اجرای برنامه‌های این ایام می‌توان شور و نشاط خوبی را در جامعه شاهد بود.

وی افزود: یکی از برنامه‌های ایام دهه فجر چهل و دومین جشنواره بین المللی فجر است که یازدهمین دوره بخش استانی به میزبانی استان کرمانشاه از تاریخ ۱۵ تا ۲۲ بهمن ماه در کرمانشاه برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: برگزاری جشنواره بین المللی فجر در بخش استانی با اکران فیلم‌های جشنواره در سینماهای فرهنگ و آزادی همراه خواهد بود که به رونق این جشنواره و سینماها کمک خواهد کرد.

جلالی عنوان کرد: همچنین برگزاری سی‌و نهمین جشنواره ملی موسیقی از ۲۵ تا ۲۸ بهمن، جشنواره سرود استانی، جشنواره هنرهای تجسمی و جنگ‌های شادی و جشنواره شعر فجر با حضور شاعران برجسته از دیگر برنامه‌های ایام دهه فجر خواهد بود که در برپایی و برگزاری این جشنواره‌ها از دستگاه‌های مربوطه درخواست همراهی خواهیم داشت.

وی به برگزاری نمایشگاه‌های عکس و کاریکاتور نیز اشاره کرد و عنوان کرد: این نمایشگاه‌ها با حضور در معابر و خیاباهای اصلی شهر با خلق اثر به صورت زنده در حوزه نقاشی و کاریکاتور پرداخته و در ایام دهه مبارک فجر و ایام ماه مبارک رمضان نیز قرائت‌های خیابانی و برگزاری سرود و تواشیح در معابر و خیابان‌های شهر را در برنامه خواهیم داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات این ایام که برای نخستین بار در حال رقم خوردن است اجرای ارکستر فیلارمونیک در خیابان‌ها و معابر شهر کرمانشاه بوده که با ۱۰۰ نفر عضو با موضوعات ملی و انقلابی و دفاع مقدس اجرا خواهند داشت.

جلالی با تاکید بر دیگر برنامه‌های حوزه هنر و فرهنگ در تمامی ایام سال، گفت: برنامه‌های هنری در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به ایام فجر و رمضان محدود نبوده و به طور هفتگی اجراهای فرهنگی در خیابان‌ها خواهیم داشت و با این رویدادها به دنبال آن هستیم که کرمانشاه را در حوزه هنرهای نمایشی به اوج خود در سال‌های ۶۰ و ۷۰ برسانیم و از تمامی هنرمندان و ظرفیت‌های این حوزه برای استان استفاده کنیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با تأکید بر اینکه تقویت زیر ساخت‌های فرهنگی از افتتاح نگار خانه مرکزی کرمانشاه در سال آینده خبر داد و افزود: این نگار خانه که به مساحت یک هزار و ۲۵۰ متر مربع است محل مناسبی برای برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری می‌باشد.

وی از پیگیری ساخت تالار مرکزی شهر خبر داد و گفت: امیدواریم که بتوانیم این خواسته به حق مردم کرمانشاه را محقق کنیم.

وی در ادامه از ۲ افتتاح مهم در سطح شهر و دو مجتمع فرهنگی هنری دانش و بیستون به ترتیب با مساحت‌های ۲ هزار و ۲ هزار و ۵۰۰ متر که امکانات مناسبی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی خواهد بود که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می‌گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه بیان داشت: همزمان با این ۲ چند پروژه دیگر نیز در این ایام فجر به بهره برداری رسیده و با تلاش و پیگیری‌های انجام شده بازسازی تالار غدیر به پایان خواهد رسید.

جلالی گفت: با توجه به زیر ساخت‌های فراهم شده کرمانشاه آمادگی لازم برای میزبانی رخدادهای بزرگ فرهنگی هنری در عرصه ملی و بین المللی را دارد.

وی تاکید کرد: یکی از رویکردهای اصلی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی، خیابانی کردن رویدادهای فرهنگی هنری است که این رویدادها در پستوی نگار خانه‌ها و تالارها برگزار شده که زحمات آنها دیده نشده و قصد داریم با علنی کردن و به خیابان کشاندن این رویدادها و در دید عموم قرار خواهد گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با در نظر گرفتن رابطه کم مردم با رویدادهای فرهنگی گفت: مردم عامه بیش از دو دهه است که کمتر از این رویدادها استقبال می‌کنند و مخاطبان این رویدادها افراد خاص و اندکی هستند که با توجه به الزامات توجه به این حوزه اولویت ما ایجاد ارتباط نزدیک بین مردم و هنرمندان است که یکی از راهکارهای قطعی آن به خیابانی کشاندن این رویدادها به خیابان‌ها است.

جلالی با اشاره به اجرای خیابانی رویداد راویان غزه گفت: در این رویداد که نقاشان برجسته ۱۷ استان به کرمانشاه آمدند که به اجرا و هنر نمایی با موضوع روایت مظلومیت کودکان غزه پرداخت که برگزاری این رویداد باعث ارتباط خوب و مؤثر میان مردم و هنرمندان شد بنابراین امید وارم با اجرای این رویدادها نیز شاهد تقویت این ارتباط باشیم.

وی اضافه کرد: در سه ماه گذشته بیش از ۲۹ نمایشگاه در سطح استان برگزار شده که رونق خوبی برای نگار خانه‌های استان به همراه داشته است و همچنین علاوه بر این موارد کارگاه‌های آموزشی متعددی از جمله کارگاه‌های داستان نویسی برگزار شده است.

کد خبر 6004175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha