۸ بهمن ۱۴۰۲، ۱۱:۵۰

مهدوی مطرح کرد؛

تمایز اسباب‌بازی‌های مورد اطمینان با نماد هوشا

تمایز اسباب‌بازی‌های مورد اطمینان با نماد هوشا

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی گفت: سازمان فناوری شناختی سعی کرده اسباب‌بازی‌ مورد اطمینان را با نماد «هوشا» متمایز کند و به خانواده‌ها اعتماد ببخشد تا از این‌محصولات استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم پایانی هشتمین جشنواره ملی اسباب بازی شامگاه شنبه ۷ بهمن با حضور رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش، سید محمد مهدوی دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری علوم شناختی، حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری و جمعی از فعالان صنعت اسباب‌بازی برگزار شد.

محمدرضا کریمی صارمی معاون تولید کانون پرورش فکری، فرهاد فلاح معاون فرهنگی کانون پرورش فکری، امین کمالوندی معاون توسعه و مدیریت منابع کانون پرورش فکری، سمیه سادات ابراهیمی مشاور امور بانوان و خانواده، مجتبی دانشور مدیر نظارت بر چاپ و توزیع محصولات کانون و لیلا بابایی مدیرکل سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای کانون پرورش فکری از دیگر حاضرین این‌مراسم بودند.

سید محمد مهدوی دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی در بخشی از این‌مراسم ضمن ابراز خوشحالی از کیفیت بالای اسباب‌بازی‌ها گفت: رویکرد ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی طبق اسناد بالا دستی و صفحاتی که ستاد فناوری شناختی تحت آن شکل گرفته سه حوزه مطرح شده است؛ اول سلامت و سرمایه شناختی که به کودکانی که ممکن است و دچار اختلال‌های مختلف باشند و یا به سایر گروه‌ها می‌پردازد. در تمام رده‌های سنی اسباب‌بازی کارکرد دارد. تا ۲۰ درصد اختلال یادگیری در دانش‌آموزان وجود دارد و جا دارد از اسباب بازی برای درمان این اختلالات استفاده شود.

وی افزود: حوزه آموزش و پرورش شناختی حوزه‌ی دیگر ستاد علوم شناختی است که بیان می‌کند چطور از آموزش و پرورش کمک بگیریم تا توجه و یادگیری کودکان را درگیر کنیم آن را و بهتر و بهینه در اختیار آموزش و پرورش قرار دهیم. حوزه علوم شناختی در حوزه رفتارهای جمعی یا حوزه شناخت اجتماعی است. جایی که رفتارها و انگاره‌های جامعه را مورد مطالعه و مداخله قرار می‌دهد.

مهدوی گفت: در هر سه مأموریت ما امکان بازی را مؤثر تلقی می‌کنیم. سازمان فناوری شناختی سعی کرده تا محصولات مورد اطمینان را با نماد «هوشا» متمایز کند و این نشان به بازی‌ها و سایر ابزارهای شناختی تخصیص پیدا می‌کند و به خانواده‌ها اعتماد ببخشد تا از محصولات حوزه فناوری شناختی استفاده کنند.

دبیر ستاد علوم شناختی در پایان سخنانش گفت: ما بدون تردید شاهد نفوذ فناوری شناختی و هوش مصنوعی در آموزش و پرورش هستیم و ستاد آماده است تا همکاری بیشتری با آموزش و پرورش داشته باشد.

از نظر کیفیت و مفهوم در پنج سال گذشته پیشرفت خوبی داشته‌ایم

احسان منشی نماینده انجمن تولیدکنندگان اسباب‌بازی گفت: مسرورم صنعت اسباب‌بازی را به عنوان صنعتی صاحب فکر و خلاقیت معرفی کرده‌ایم و توانستیم ابزارهای تعلیم و تربیت در اختیار معلمان فرار دهیم. از نظر کیفیت و مفهوم پیشرفت اسباب‌بازی در ۵ سال گذشته رشد خوبی داشته است.

اسباب‌بازی، اسبابِ بازی نیست

آیدین مهدی‌زاده تهرانی رئیس دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب‌بازی ضمن بیان دستمریزاد به همکارانش گفت: ۵۷۳ پرونده در یکسال گذشته مورد بررسی دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب بازی بود که ۱۸۳ اسباب‌بازی انتخاب شد و در شورا مورد بررسی قرار گرفته شد. کیفیت اسباب‌بازی‌ها بسیار بالا رفته و انتخاب اسباب‌بازی برتر بسیار سخت شده و برنده‌های امروز به نوعی نماینده‌ای از باقی محصولات هستند.

وی افزود: در ۷ دوره قبلی جشنواره این مرحله را تحت عنوان بخش رقابتی می‌شناختیم ولی امروز این بخش، بخش رفاقت و دست به دست هم دادن برای تولید محصول با کیفیت است. برندگان امشب مسئولیت سنگینی دارند و باید تمام تلاششان برای یک سال تولید باکیفیت را انجام دهند. اسباب‌بازی اسبابِ بازی نیست. امروزه کسانی را داریم که با سرمایه‌های چندین میلیاری وارد این صنعت شده‌اند و به طور جدی فعالیت می‌کنند.

رئیس شورای نظارت بر اسباب بازی گفت: مورد آخر این هست که بنده آیدین مهدی‌زاده تهرانی رئیس شورای نظارت بر اسباب‌بازی نیستم‌، سربازی کوچک برای اعتلای فرهنگ این کشور هستم و امیدوارم این جشنواره حسن افتتاحیه‌ای برای یک سال تولید با کیفیت باشد.

کد خبر 6006570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha