۸ بهمن ۱۴۰۲، ۱۰:۱۴

معاون عمرانی استاندار سمنان خبر داد؛

سرمای ۱۰ درجه زیر صفر در استان سمنان/ آماده باش نیروهای امدادی

سرمای ۱۰ درجه زیر صفر در استان سمنان/ آماده باش نیروهای امدادی

سمنان- معاون عمرانی استاندار سمنان گفت: با توجه به بارندگی هایی که در استان به خصوص نیمه شمالی صورت گرفته، همه نیروهای امدادی در آماده باش هستند.

محمد حمیدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به ورود سامانه کم فشار بارشی به استان سمنان و هشدار نارنجی سازمان هواشناسی بیان کرد: با توجه به بارندگی‌هایی که در استان به خصوص نیمه شمالی صورت گرفته، همه نیروهای امدادی در حالت آماده باش هستند.

وی با بیان اینکه بارش‌ها امروز در مناطق مرتفع به صورت برف خواهد بود، بیان کرد: پیش بینی می‌شود که بارش‌های خوبی امروز و فردا در استان سمنان صورت گیرد و بعد از روز دوشنبه نیز شاهد کاهش دمای هوا و برودت خواهیم بود که برای این موضوع نیز آماده باش صادر شده است.

معاون عمرانی استاندار سمنان با بیان اینکه دمای هوا در روزهای آتی تا ده درجه زیر صفر کاهش خواهد یافت، تاکید کرد: ادارات کل راهداری و راه و شهرسازی استان سمنان و شرق استان آمادگی لازم را برای حضور در جاده‌ها خواهند داشت تا در صورت لزوم به خدمت رسانی به مردم بپردازد.

حمیدی با بیان اینکه پلیس راه نیز با تمام قدرت در محورها حضور دارد تا مردم را راهنمایی کند، ابراز کرد: جلسات مدیریت بحران در استان و شهرستان‌های استان سمنان برگزار شده و به فرمانداران نیز گوشزد شده که تمهیدات لازم را در زمینه بارش‌ها بیاندیشند.

وی با بیان اینکه برودت هوا به یخ زدگی معابر خواهد انجامید، بیان کرد: نیاز است که معابر درون شهرها و روستاها توسط تأسیسات شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برف روبی و یخ زدایی شود که این امر نیز در نشست مدیریت بحران استانداری سمنان مصوب و ابلاغ شد.

معاون استاندار سمنان گفت: توصیه ما به مردم این است که در هفته جاری از مراجعه غیر ضروری به روستاهای کوهستانی به خصوص در شب خود داری کنند زیرا امکان یخ زدگی وجود دارد هر چند توصیه شده که پلیس راه در صورت ناایمن شدن جاده‌ها با هماهنگی فرمانداران محورها را مسدود خواهند کرد، اما مردم بهتر است که از تردد در معابر مرتفع خود داری کنند.

کد خبر 6006614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha