۱۲ بهمن ۱۴۰۲، ۲۰:۴۸

با تجلیل از پیشکسوت انقلاب؛

شب خاطره انقلاب اسلامی در یزد برگزار می‌شود

شب خاطره انقلاب اسلامی در یزد برگزار می‌شود

یزد- رییس حوزه هنری یزد از برگزاری شب خاطره انقلاب اسلامی و بزرگداشت چهره پیشکسوت انقلاب، معلم و هنرمند متعهد سید محمد فقیهی به همراه رونمایی از تازه‌های نشر این نهاد خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسام سالکی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همزمان با دهه مبارک فجر و سالگرد چهل و پنجمین بهار انقلاب، محفل شب خاطره انقلاب اسلامی و آئین بزرگداشت یکی از چهره‌های پیشکسوت انقلاب در استان حاج سید محمد فقیهی به همراه رونمایی سه عنوان کتاب نویسندگان استان، شنبه ۱۴ بهمن‌ ساعت ۱۹ در سالن شهید منتظرقائم استانداری یزد برگزار می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت‌ها و خدمات سید محمد فقیهی بیان کرد: این معلم و هنرمند متعهد از مجاهدان و مبارزان قبل از انقلاب و از فعالان سیاسی و اجتماعی بعد از انقلاب و پدر شهید سید مصطفی فقیهی است که در این مراسم از این پیشکسوت انقلاب تقدیر خواهد شد.

رییس حوزه هنری یزد با اشاره به تازه‌های نشر حوزه هنری استان گفت: کتاب «عکس آخر» شامل خاطرات سید محمد فقیهی است که در ۲۶۸ صفحه به قلم احسان عابدی نوشته شده است.

سالکی افزود: «درباره یک تسخیر» نوشته محمدهادی شمس‌‍‌الدینی نیز در ۳۰۴ صفحه به ماجرای تسخیر و تصرف ساختمان ساواک یزد به دست مردم انقلابی دارالعباده در ۱۸ دی‌ماه ۱۳۵۷ می‌پردازد.

وی بیان کرد: کتاب «مرد شماره یک» نوشته محمد بلوچی دیگر اثر تولیدی این نهاد است که در ۲۲۰ صفحه، فرماندهی شهید اکبر آقابابایی فرمانده تیپ ۱۸ الغدیر یزد در دو سال آخر جنگ را روایت می‌کند.

رئیس حوزه هنری استان با بیان اینکه این آثار در حوزه هنری، انتشارات سوره مهر و بازار کتاب در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد، ادامه داد: این آثار به همت واحد مطالعات فرهنگ و ادب پایداری حوزه هنری یزد توسط انتشارات سوره مهر چاپ و منتشر شده است.

سالکی افزود: در این مراسم که با حضور خانواده معظم شهدا و ایثارگران، فجر آفرینان انقلاب، مسئولان و قشرهای مختلف مردم برگزار می‌شود از نویسندگان این آثار تجلیل خواهد شد.

این محفل با همکاری استانداری یزد، حوزه هنری استان یزد و سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد برگزار می‌‎شود.

کد خبر 6011625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha