۱۵ بهمن ۱۴۰۲، ۱۲:۴۰

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی: 

«جشنواره فیلم فجر» فرصتی برای انتقال پیام‌های اجتماعی است

«جشنواره فیلم فجر» فرصتی برای انتقال پیام‌های اجتماعی است

مشهد- مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: «جشنواره فیلم فجر» امسال فرصتی برای انتقال پیام‌های اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین زاده صبح یکشنبه در نشست خبری بیست و یکمین جشنواره فیلم فجر مشهد مقدس با شعار «گرمای گاز برای همه» با تأکید بر نقش مهم هنر و هنرمند در انتقال مفاهیم و پیام‌ها، رسالت اصلی جشنواره را ترویج مسؤولیت اجتماعی عنوان و اظهار کرد: بیست و یکمین جشنواره فیلم فجر مشهد ۱۶ بهمن ماه آغاز می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: زمانی که مردم می‌خواستند نفت خودشان را ملی کنند مستعمران تلاش کردند که تولید ملی اتفاق نیفتد و در حال حاضر که به تولید ملی نفت و گاز رسیدیم باید این ثروت ملی را هرطور که می‌خواهیم مصرف کنیم؟ قاعدتاً نه که این ثروت آیندگان ماست و وظیفه ما مولد کردن آن است.

وی تصریح کرد: امسال جشنواره را با یک پیام در مسؤولیت اجتماعی همراه کرده‌ایم تا از فرصت فیلم فجر و اهالی هنر برای انتقال پیام و این مهم بهره گیریم و ثروت گاز را برای دیگر مردمان کشورمان حفظ کنیم.

حسین زاده گفت: سینماهای آفریقا، هویزه، سیمرغ، اطلس، ویلاژ توریست و پارک بازار میزبان بیست و یکمین جشنواره فیلم فجر مشهد هستند و سینما آفریقا به اهالی فرهنگ، هنر و رسانه اختصاص خواهد داشت.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: در حال حاضر ۱۶ فیلم برای اکران در سینماهای سیمرغ و هویزه در نظر گرفته شده است و احتمال افزایش تعداد سانس‌ها وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه امسال شاهد سالی پر تولید و تماشاگر در سینما خواهد بود، افزود: انیمیشن گانورا کار تولیدکنندگان مشهدی است که در کل کشور در حال اکران است. همچنین فیلم نپتون، ساعت جادویی و بی بدن هر سه کار کارگردان‌های مشهدی است.

حسین زاده در خصوص تفاوت جشنواره فیلم فجر با دیگر جشنواره‌های فیلم جهان چنین گفت: از جمله این تفاوت‌ها این است در جشنواره فیلم کن فیلم‌ها قبلاً اکران شده و سپس به جشنواره می‌رود اما جشنواره فیلم فجر جشن کل سال فیلم ایران است‌.

گفتنی است؛ رونمایی پوستر جشنواره با شعار «گرمای گاز برای همه» با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و مدیر عامل شرکت گاز استان پایان بخش مراسم بود.

کد خبر 6014030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha