لحظه‌به‌لحظه با «طوفان الاقصی»/ صدوبیست‌وششمین روز؛

افزایش شهدای کادر درمان به ۳۴۰نفر/انهدام تانک مرکاوای صهیونیست‌ها

افزایش شهدای کادر درمان به ۳۴۰نفر/انهدام تانک مرکاوای صهیونیست‌ها

تداوم بمباران منازل مسکونی و بخش‌های غیرنظامی در نوار غزه و بازداشت گسترده جوانان فلسطینی در کرانه باختری از جدیدترین اخبار مربوط به فلسطین است.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: بمباران منازل مسکونی و پناهگاه‌های آوارگان فلسطینی از جمله یک مهدکودک در نوار غزه ده‌ها شهید و زخمی برجای گذاشته است.

شهادت ۳۴۰ نفر از کادر درمان نوار غزه از هفتم اکتبر

سخنگوی وزارت بهداشت نوار غزه اعلام کرد رژیم صهیونیستی از زمان آغاز تجاوز به نوار غزه در هفتم اکتبر تا کنون ۳۴۰ نفر از کادر درمان را به صورت عمد به شهادت رسانده و ۹۹ نفر دیگر را بازداشت کرده است.

دکتر «اشرف القدره» همچنین افزود که در این مدت، ۱۲۳ خودرو امدادی نیز در حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه منهدم شده‌اند.

این خبر در حالی است که سازمان هلال احمر نوار غزه اعلام کرد که در نتیجه حملات اشغالگران، ارتباط با تیم‌های این سازمان که در بیمارستان الامل در خان یونس کار می‌کردند، قطع شده است.

انهدام تانک مرکاوی رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی

مقاومت اسلامی حزب الله لبنان از هدف قرار دادن و انهدام یک دستگاه تانک مرکاوای ارتش رژیم صهیونیستی در پایگاه البغدادی در شمال فلسطین اشغالی خبر داد.

حزب الله با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: در راستای حمایت از ملت استوار فلسطین در نوار غزه و مقاومت دلاور و شریف آن، مجاهدان مقاومت اسلامی ساعت ۱۴:۲۰ بعدازظهر امروز جمعه (به وقت محلی)، یک دستگاه تانک مرکاوای ارتش رژیم صهیونیستی را در پایگاه البغدادی هدف قرار داده و آن را منهدم کردند.

تهدید وزیر خارجه آفریقای جنوبی به علت شکایت از رژیم صهیونیستی

«نالدی پاندور» وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی اعلام کرد که او و خانواده‌اش (شوهر و فرزندانش) به علت حمایت از فلسطین در مقابل تجاوزات رژیم صهیونیستی در دادگاه لاهه، تهدیدهایی دریافت کرده‌اند.

پاندور ضمن علنی ساختن این تهدیدها گفت: یکی از وزرای همکارم برای من اعلامیه‌ای فرستاد و گفت که اسرائیل ما را بازوی قانونی حماس توصیف کرده است. آیا دولت آفریقای جنوبی واقعاً بازوی قانونی حماس است؟

وی افزود: می‌دانید که می‌گفتند من دستوراتم را از ایران دریافت می‌کنم و از حامیان داعش هستم، در حالی که نمی دانم کلمه داعش به چه معناست. این اخبار جعلی و توهین‌هایی است که بعداً منتشر خواهد شد.

وزیر خارجه آفریقای جنوبی تأکید کرد که با وجود این تهدیدها، کشورش به حمایت خود از فلسطین ادامه خواهد داد.

«سیریل رامافوزا» رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی اواخر ژانویه گذشته هشدار داد که کشورش پس از ارجاع رژیم اشغالگر اسرائیل به دادگاه بین المللی دادگستری به اتهام ارتکاب نسل کشی علیه فلسطینیان، با حملات سیستماتیک برای تغییر حکومت مواجه خواهد شد.

هدف قرار گرفتن جنگ‌افزار صهیونیست‌ها در خان‌یونس

گردان‌های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین تصاویری از هدف قرار دادن تجهیزات نظامی اشغالگران صهیونیست را در محورهای مختلف جبهه خان‌یونس در جنوب نوار غزه پخش کرد.

انهدام تجهیزات جاسوسی رژیم صهیونیستی با سلاح حزب الله در «دوویو»

مقاومت اسلامی حزب الله لبنان از هدف قرار دادن تجهیزات جاسوسی ارتش رژیم صهیونیستی در پادگان «دوویو» در شمال فلسطین اشغالی خبر داد.

در بیانیه حزب الله آمده است: در راستای حمایت از ملت استوار فلسطین در نوار غزه و مقاومت دلاور و شریف آن، مجاهدان مقاومت اسلامی ساعت ۱۱:۱۵ دقیقه صبح امروز جمعه به وقت محلی تجهیزات جاسوسی ارتش اشغالگر را در پادگان دوویو با سلاح مناسب و به صورت مستقیم هدف قرار دادند.

این خبر در حالی است که رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که آژیرهای خطر در شهرک‌های صهیونیست‌نشین در شمال فلسطین اشغالی پس از نفوذ پهپاد مشکوک به صدا درآمد.

جنبش حماس بخش جدایی‌ناپذیر از عرصه سیاسی فلسطین است

«دیمیتری دوگدکین» سفیر روسیه در قطر گفت که مسکو از طریق نمایندگی دیپلماتیک خود در دوحه با نمایندگان همه جناح‌های فلسطینی از جمله شاخه سیاسی جنبش حماس گفتگوی منظم دارد.

دوگدکین در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک افزود: حماس بخشی جدایی ناپذیر از صحنه سیاسی فلسطین است و نمایندگان آن باید حق مشارکت در زندگی سیاسی را به صورت برابر و بدون تبعیض داشته باشند.

وی ادامه داد: «موسی ابومرزوق» معاون دفتر سیاسی جنبش حماس اخیراً دو بار به مسکو سفر کرد و با «میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر امور خارجه و نماینده ویژه رئیس جمهور فدراسیون روسیه در امور خاورمیانه دیدار کرد.

سفیر روسیه در قطر تصریح کرد که گفتگوهای مسکو و حماس به موضوع بشردوستانه در رابطه با آزادی اسرای اسرائیلی محدود نمی‌شود، بلکه توجه زیادی به دستیابی به راه‌حل سیاسی پایدار برای مناقشه فلسطین و غزه وجود دارد.

دوگدکین خاطرنشان کرد: طرف روسی در تماس‌های خود با حماس، همواره بر لزوم آزادی سریع شهروندان روسی باقی‌مانده که در جریان حوادث ۷ اکتبر بازداشت شده‌اند، تمرکز می‌کند. با مشارکت مستقیم سفارت، در نوامبر گذشته توانستیم آزادی سه شهروند روس را تضمین کنیم. ما تمام تلاش خود را برای تسهیل آزادی غیرنظامیان باقی مانده انجام می‌دهیم و این را شرط لازم برای آرامش می‌دانیم.

سفیر روسیه در قطر همچنین گفت که انتقال از مرحله رویارویی نظامی به مرحله تحلیل سیاسی و دیپلماسی لازم است و باید شرایطی فراهم شود تا بر اساس قطعنامه‌های شورای امنیت، مجمع عمومی سازمان ملل متحد، ابتکار صلح عربی و اصول نشست مادرید، انگیزه جدیدی به روند صلح داده شود و مسائل اساسی به صورت نهایی حل شود.

بمباران پناهگاه‌های آوارگان فلسطینی در نوار غزه

خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد که حمله‌های توپخانه ای و هوایی ارتش رژیم صهیونیستی علیه منطقه‌های مختلف نوار غزه طی ساعت‌های بامداد و صبح امروز همچنان ادامه داشته است.

بر اساس این گزارش، محله امل و اردوگاه خان یونس واقع در جنوب نوار غزه شاهد حمله‌های توپخانه ای و هوایی اشغالگران صهیونیست بوده‌اند.

شبکه الجزیره نیز گزارش داد که اشغالگران صهیونیست اطراف درمانگاه پزشکی ناصر در نوار غزه را گلوله باران کردند.

حمله‌های جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی منطقه خربه العدس را واقع در رفح در جنوب نوار غزه دربرگرفت.

بمباران منازل مسکونی و پناهگاه‌های آوارگان فلسطینی

بمباران منازل مسکونی در رفح واقع در جنوب نوار غزه نیز تعدادی شهید و زخمی برجای گذاشت. المیادین گزارش داد که دست کم سه کودک فلسطینی در جریان بمباران یک منزل مسکونی در غرب بیمارستان کویت در رفح به شهادت رسیدند.

بمباران یک مهدکودک در منطقه الزوایده واقع در مرکز نوار غزه که پناهگاه آوارگان فلسطینی بود دست کم چهار شهید و تعدادی زخمی در میان شهروندان بی گناه فلسطینی برجای گذاشت.

نبرد نیروهای مقاومت با اشغالگران در غزه

از سوی دیگر رسانه‌های خبری گزارش دادند که نیروهای مقاومت فلسطین بعد از گذشت چهار ماه از آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه همچنان به نبرد خود با اشغالگران ادامه می‌دهند.

بر اساس این گزارش، نیروهای فلسطینی با عناصر صهیونیست در محله الرمال و شیخ عجلین واقع در شهر غزه درگیر شدند.

بازداشت جوانان فلسطینی در حمله عناصر صهیونیست به کرانه باختری

از سوی دیگر رسانه‌های داخلی در نوار غزه تاکید کردند که اشغالگران صهیونیست بامداد امروز نیز به بخش‌های مختلف کرانه باختری یورش برده و اقدام به بازداشت تعدادی از جوانان فلسطینی بدون دلیل موجه کردند.

عناصر صهیونیست به روستای بدرس واقع در شمال غرب رام الله حمله کرده و به سمت جوانان ساکن این روستا تیراندازی کردند.

هلال احمر فلسطین نیز تاکید کرد که تیراندازی عناصر صهیونیست به سمت جوانان فلسطینی در بیت فوریک باعث زخمی شدن یک از آن‌ها شد.

این نهاد فلسطینی تاکید کرد که اشغالگران متجاوز این جوان فلسطینی زخمی را در خودروی اورژانس در ایست بازرسی بیت فوریک واقع در شرق نابلس مورد ضرب و شتم قرار داده و مانع از انتقال وی به بیمارستان شدند.

منطقه بیت امر واقع در الخلیل نیز یکی از محله‌هایی به شمار می‌رود که شاهد حمله عناصر صهیونیست طی بامداد امروز بود.

بمباران منازل مسکونی و پناهگاه‌های آوارگان فلسطینی

نظامیان صهیونیست به همراه تجهیزات خود به منطقه‌های حجه واقع در شرق شهر قلقیلیه و بیت فجار در جنوب بیت لحم نیز یورش بردند. این عناصر متجاوز در حمله‌های خود به بخش‌های مختلف کرانه باختری حتی اسرای فلسطینی را که پیشتر آزاد شده بودند بازداشت کردند.

حمله موشکی گسترده مقاومت لبنان علیه مواضع اشغالگران

بامداد جمعه مقاومت لبنان با شلیک موشکی خود یک پایگاه نظامی را در نزدیکی پایگاه مرون متعلق به ارتش رژیم صهیونیستی هدف قرار داد. این پایگاه نظامی برای اولین بار است که مورد اصابت موشک مقاومت لبنان قرار می‌گیرد.

حزب الله لبنان اعلام کرده است که هدف قرار دادن پایگاه نظامی مرون در حمایت از مردم فلسطین در غزه و در حمایت از مقاومت آنها و در پاسخ به حمله‌های رژیم صهیونیستی به روستاها و غیرنظامیان صورت گرفته است.

براین اساس مقاومت لبنان اعلام کرده است: پایگاه هوایی مرون را با موشک فلق هدف قرار دادیم و موشک مذکور به هدف برخورد کرده است.

حزب الله همچنین اعلام کرد: مجاهدان ما مقر تیپ دوم پیاده ارتش رژیم صهیونیستی را در پایگاه «عین زیتم» با ده‌ها راکت «کاتیوشا» هدف قرار دادند.

ساعاتی پیش از این نیز روزنامه عبری زبان اسرائیل هیوم اعلام کرده بود که ۲۰ موشک به سوی منطقه‌های اشغالی «دوویو» و «زیفون» در الجلیل علیا شلیک شده است.

این روزنامه عبری زبان تاکید کرد که ۱۰ فروند از این موشک‌ها به سوی «دوویو» شلیک شده و صدای انفجارهای شدیدی در این منطقه اشغالی به گوش رسیده است.

رسانه‌های عبری زبان این حمله موشکی به الجلیل علیا در شمال سرزمین‌های اشغالی را «استثنایی» توصیف کردند.

خبرنگار الجزیره نیز گزارش داد که ۶ موشک از سمت لبنان به سوی یکی از موضع‌های ارتش رژیم صهیوینستی در الجلیل علیا شلیک شده و آژیر هشدار در «دوویو» و «زیفون» به صدا درآمده است.

در حال تکمیل

کد خبر 6018844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • حامد AE ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
      0 0
      طوفان الاقصی باید ادامه یابد😅