اردوغان: حملات بی‌رحمانه اسراییل در غزه یادآور کشتارهای نازی‌هاست

اردوغان: حملات بی‌رحمانه اسراییل در غزه یادآور کشتارهای نازی‌هاست

رییس جمهور ترکیه می‌گوید که جنگ رژیم صهیونیستی در غزه با کشتارهای آلمان نازی در طول جنگ جهانی دوم، قابل مقایسه است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، رجب طیب ردوغان، رییس جمهور ترکیه همزمان با تشدید عملیات زمینی رژیم صهیونیستی در بخش جنوبی نوار غزه، گفت که جنایات اسراییل در این باریکه را می‌توان با کشتارهای آلمان نازی در جریان جنگ جهانی دوم مقایسه کرد.

اردوغان در مجمع جوانان سازمان همکاری اسلامی گفت: نیروهای اشغالگر اسراییل در مقابل دیدگان تمام دنیا، ۲۸ هزار نفر از برادران و خواهران فلسطینی ما که اکثرشان کودکان و زنان هستند را بی‌رحمانه به شهادت رسانده‌اند.

وی تاکید کرد: حملات ارتش اسراییل به مدارس، بیمارستان‌ها، مساجد و سایر اماکن غیرنظامی، یادآور حملات نازی‌هاست.

اردوغان که از منتقدان صریح تل‌آویو محسوب می‌شود، همواره بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی را با آدولف هیتلر مقایسه و عملیات نظامی و حملات وحشیانه صهیونیست‌ها در نوار غزه را محکوم کرده است.

براساس اعلام سازمان ملل متحد، بمباران گسترده و تجاوزهای زمینی ارتش رژیم صهیونیستی، حدود ۸۵ درصد مردم غزه را آواره کرده و حدود ۵۷۰ هزار فلسطینی را در خطر گرسنگی و قحطی قرار داده است. حدود ۱.۴ میلیون نفر از جمعیت ۲.۲ میلیون نفری نوار غزه به شهر رفح در مرز غزه و مصر گریخته‌اند.

رژیم صهیونیستی در پی عملیات هفتم اکتبر(۱۵ مهر) حماس که آنها را به شدت غافلگیر کرده بود، حملات وحشیانه‌ای را علیه نوار غزه انجام داده‌ است به طوری که تاکنون بالغ بر ۲۸ هزار فلسطینی به شهادت رسیده‌اند. دفتر نتانیاهو دیروز مدعی شد که برای آنچه نابودی «فعالیت شدید» حماس در رفح خوانده است، به این شهر مرزی حمله خواهد کرد!

کد خبر 6019834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • اسماعیل IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
      1 0
      این آقای اردوغان هم یکی به نعل یکی به میخه، از طرفی کمکهاش می‌ره اسراییل و از طرفی باهاش مخالفت میکنه
    • احمد IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
      1 0
      همین اردوغان بیشرف وعلیف صهیونیست در همین چند ماه صدها هزار بشکه سوخت برای رژیمصهیون ارسال کرده اند حالا اشک تمساح میریزد