۲۲ بهمن ۱۴۰۲، ۱۸:۰۶

معاون اداره کل هواشناسی مرکزی:

دمای هوا در استان مرکزی افزایش می یابد

دمای هوا در استان مرکزی افزایش می یابد

اراک- معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی گفت: عصر امروز از میزان پوشش ابر در آسمان کاسته و دمای هوا در این استان افزایش می یابد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا مرادی اظهار کرد: مطابق بررسی‌ها برای امروز (یکشنبه) همزمان با عبور یک سامانه بارشی از نوار جنوبی کشور آسمان استان قسمتی ابری تا نیمه ابری پیش بینی می‌شود اما به تدریج از ساعات بعدازظهر و عصر امروز از میزان پوشش ابر در آسمان استان کاسته شد.

وی افزود: حداقل تا روز سه شنبه تداوم پایداری هوا و سکون نسبی جو موجب تداوم پتانسیل انباشت آلاینده‌های جوی در استان خواهد شد که می‌تواند در برخی از ساعات طی این مدت موجب افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در اراک و سایر مناطق صنعتی استان و پدیده غبار محلی در این نواحی شود.

مرادی گفت: از لحاظ دمایی بررسی‌ها نشان می‌دهد روند افزایش دمای روزانه تا روز چهارشنبه در استان تداوم خواهد یافت.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی بیان کرد: بررسی آخرین خروجی مدل‌های پیش بینی وضع هوا نشان دهنده ورود یک سامانه بارشی نسبتاً قوی به کشور از اواخر وقت چهارشنبه است.

مرادی گفت: این سامانه در صورت عدم تغییر در الگوی نقشه‌ها از روز پنجشنبه استان مرکزی را تحت تأثیر قرار خواهد داد و تا اوایل هفته آینده موجب بارش باران و برف گاهی وزش باد در استان خواهد شد.

کد خبر 6021503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha