۲ اسفند ۱۴۰۲، ۱۹:۱۳

گفت‌وگوی روسیه و بلاروس در مورد فعالیت‌های بیو نظامی ایالات متحده

گفت‌وگوی روسیه و بلاروس در مورد فعالیت‌های بیو نظامی ایالات متحده

نمایندگان روسیه و بلاروس در جریان رایزنی‌های دوجانبه در مسکو در مورد فعالیت‌های نظامی بیولوژیکی ایالات متحده در خاک اوکراین گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشا تودی، وزارت امور خارجه روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد که نمایندگان روسیه و بلاروس در جریان رایزنی‌های دوجانبه در مسکو در مورد فعالیت‌های نظامی بیولوژیکی ایالات متحده در خاک اوکراین گفت‌وگو کردند.

این در پیام وزارت خارجه روسیه به نتایج رایزنی‌های دوجانبه در ۲۰ فوریه در مورد اجرای یادداشت تفاهم بین دولتی در مورد تضمین ایمنی زیستی اشاره شده است.

وزارت امور خارجه روسیه تأیید کرد که اجرای یادداشت دولتی دوجانبه در مورد موضوعات ایمنی بیولوژیکی از جمله زمینه‌های خاص برای همکاری بیشتر مورد بحث و بررسی قرار گرفت و «مسائل مروبط به بهبود و افزایش کارایی از اهداف و مفاد این سند بود.»

در گزارش کمیته پارلمانی روسیه برای بررسی فعالیت‌های آزمایشگاه‌های بیولوژیکی آمریکایی در اوکراین قبلاً آمده بود که ایالات متحده تنها به لطف عملیات نظامی ویژه مجبور به توقف فعالیت‌های بیولوژیکی خود در اوکراین شده است.

این گزارش همچنین فاش کرد که فعالیت‌های بیولوژیکی آمریکا وضعیت فاجعه‌باری را در این کشور در رابطه با تعداد زیادی از بیماری‌های عفونی ایجاد کرده است و واشنگتن حق مدیریت این وضعیت در اوکراین را فقط در راستای منافع خود تحصیل کرده است.

در همین زمینه، دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه، نگرانی روسیه را از فعالیت آزمایشگاه‌های بیولوژیکی مرموز آمریکایی در سراسر جهان ابراز کرد.

کد خبر 6034225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha