۷ اسفند ۱۴۰۲، ۹:۴۴

رییس اورژانس استان زنجان خبر داد؛

مسمومیت ۶ نفر با گاز مونوکسید کربن در زنجان

مسمومیت ۶ نفر با گاز مونوکسید کربن در زنجان

زنجان-رییس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث استان زنجان از مسمومیت ۶ نفر طی شبانه‌روز گذشته با گاز مونوکسید کربن خبرداد.

داریوش تقی‌لو در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه طی شبانه‌روز گذشته ۶ نفر در استان زنجان بر اثر استنشاق گاز مونوکسید کربن مسموم و به مراکز درمانی منتقل شدند، افزود: در یکی از این حوادث، چهار نفر از اعضای یک خانواده در شهرستان خدابنده دچار مسمومیت شده بودند.

وی با یادآوری اینکه این اعضای خانواده چهار نفره که ساکن روستای چوزک از توابع شهرستان خدابنده هستند، روز گذشته دچار مسمومیت با گاز مونوکسید کربن شدند، اظهار کرد: این اتفاق در ساعت ۲۲ و ۴۲ دقیقه شامگاه دیروز (یکشنبه ۶ اسفند) رخ داد و علت این حادثه نشت گاز آبگرمکن بوده است.

این مسؤول به دومین حادثه مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در استان اشاره کرد و گفت: این حادثه در روستای سایان از توابع شهرستان زنجان رخ داد که باعث مسمومیت دو نفر شد و علت آن نیز نشت گاز به دلیل وجود نقص در لوله بخاری گزارش شده است.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث استان زنجان با تاکید بر استفاده صحیح از وسایل گرمایشی در فصول سرد سال، اظهار کرد: با توجه به اینکه گاز مونوکسید کربن علامت خاصی ندارد، از این رو انتظار می‌رود هم‌استانی در استفاده از وسایل گرمایشی همه موارد ایمنی را رعایت کنند.

کد خبر 6037446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha