۱۴ اسفند ۱۴۰۲، ۲۱:۳۵

مرکز مشاوره خانواده مهر بهاباد افتتاح شد

مرکز مشاوره خانواده مهر بهاباد افتتاح شد

یزد- در مراسمی با حضور فرماندار، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج و جمعی از مسؤولان بهاباد، مرکز مشاوره خانواده مهر افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، فرماندار بهاباد، عصر یکشنبه در مراسم افتتاح مرکز مشاوره خانواده مهر با اشاره به نقش مشاوره در جامعه و زندگی افراد اظهار کرد: نقشی که این مراکز ایفا می‌کنند در بحث مشاوره های تحصیلی، حقوقی، فردی، خانوادگی، پزشکی، تغذیه، بهداشت و برگزاری کارگاه‌های پیشگیری و مقابله با آسیب‌های اجتماعی با اولویت اعتیاد، طلاق، افسردگی و خودکشی از جمله مباحثی است که در شهرستان با آن مواجه هستیم و این مراکز سعی در کاهش این آسیب ها در سطح اجتماع دارند.

علیرضا تیموری عنوان کرد: ساختار نیروی انسانی این مراکز با بهره‌ گیری از ظرفیت کارشناسان و افراد متخصص که دارای روحیه جهادی، انقلابی و دغدغه‌مند برای موضوعات اجتماعی هستند شکل خواهد گرفت و امیدواریم بتواند اثرگذاری بسیار خوبی در راستای تحکیم بنیان خانواده و پیشگیری از آسیب های اجتماعی داشته باشد.

وی ادامه داد: با توجه به این اصل که خانواده مهمترین نهاد جامعه محسوب می شود و به هر میزان که بنیان های خانوادگی در کشور مستحکم تر باشد، حرکت به سمت توسعه عمومی کشور هم شتاب بیشتری می گیرد، ارتقاء جایگاه مراکز مشاوره ازدواج و خانواده در بین مردم را ضروری و حائز اهمیت دانست.

توقف رشد طلاق در بهاباد از دستاوردهای مراکز مشاوره است

مسؤول مرکز مشاوره خانواده مهر بهاباد هم در این مراسم با توجه به اهمیت مشاوره و نقش مشاوره در خانواده اظهار کرد: مراجعه کنندگان ما کسانی هستند که باور دارند روانشناسی، مشاوره و خدمات ارائه شده در این مراکز می تواند در حل مشکلات به آنها کمک کند.

حجت الاسلام رضوی عنوان کرد: در اغلب این مراجعان تاثیرات مثبت این مشاوره ها را به عینه مشاهده می‌کنیم و به تازگی هم خبری مبنی بر توقف رشد طلاق در جامعه داشتیم، خبر بسیار خوبی است و به نظر بنده اتفاقات خوبی در حال رخ دادن در جامعه است.

وی تصریح کرد: به منظور برطرف کردن مشکلات و کاهش دغدغه های افراد، مرکز مشاوره خانواده یک عنصر حیاتی و کلیدی به حساب می آید و به طور کلی نهاد خانواده در ارتقای سلامت روحی و روانی اعضای خانواده بسیار تاثیرگذار است.

در این مراسم با حضور مسؤولان، مرکز مشاوره خانواده مهر بهاباد در محله صاحب الزمان(عج) مرکز شهرستان افتتاح شد.

کد خبر 6046351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha