۱۵ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۴۲

مدیر امور طیور جهاد کشاورزی خوزستان خبر داد؛

افزایش ظرفیت مرغداری‌های گوشتی خوزستان به بیش از ۳.۲ میلیون قطعه

افزایش ظرفیت مرغداری‌های گوشتی خوزستان به بیش از ۳.۲ میلیون قطعه

اهواز- مدیر امور طیور جهاد کشاورزی خوزستان گفت: از سال ۱۴۰۰ تاکنون بیش از سه میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه به ظرفیت مرغداری‌های گوشتی خوزستان اضافه شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، ایرج آصفی پیش از ظهر امروز سه‌شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای تصریح کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های وسیع صورت گرفته در راستای افزایش واحدهای مرغ گوشتی در خوزستان و به منظور رسیدن به خودکفایی در تولید گوشت مرغ آماده طبخ و ثبات قیمت در استان، مجوز برای بیش از ۶۰۰ واحد مرغداری با ظرفیتی بالغ بر ۲۱ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در دوره صادر شده است.

وی افزود: از سال ۱۴۰۰ تاکنون بیش از سه میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه به ظرفیت مرغداری‌های گوشتی خوزستان اضافه شده که بخشی در حال تکمیل واحدها با توجه پیشرفت‌های مختلف بوده و تعدادی در حال اخذ مجوز از ادارات مربوطه هستند.

آصفی اظهار کرد: به منظور تولید با ارزش افزوده بالا، کاهش هزینه‌های تولید و ثبات در تولید دو زنجیره تولید گوشت مرغ به ظرفیت سه میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه به زنجیره تولید گوشت مرغ استان خوزستان در سال‌جاری اضافه شده است به نحوی که در حال حاضر استان دارای سه زنجیره فعال به ظرفیت کل چهار میلیون قطعه جوجه‌ریزی در هر دوره است.

مدیر امور طیور جهاد کشاورزی خوزستان به برنامه‌های سال آینده برای ارتقای زنجیره چهارم اشاره و بیان کرد: در برنامه سال آینده در صدد افزودن زنجیره چهارم تولید گوشت مرغ در استان به استعداد یک میلیون قطعه در هر دوره هستیم.

وی به مرغداری‌های دارای مجوز در خوزستان اشاره و اظهار کرد: ۹۰۳ واحد مرغداری به ظرفیت بالغ بر ۲۰ میلیون ۵۰۰ هزار قطعه در هر دوره در استان فعال است.

مدیر امور طیور جهاد کشاورزی خوزستان به تعداد افراد متقاضی برای احداث مرغداری در استان اشاره و بیان کرد: تاکنون ۶۰۰ نفر متقاضی احداث مرغداری در استان بوده‌اند که این تعداد در حال افزایش است.

وی با بیان اینکه «دزفول» قطب مرغداری خوزستان است، گفت: در ۱۱ ماهه سال جاری ۱۰۵ هزار تن گوشت مرغ آماده طبخ در استان تولید شده که این میزان در مدت مشابه سال قبل ۸۵ هزار و ۲۵۸ تن بوده است.

کد خبر 6046648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha