۲۰ اسفند ۱۴۰۲، ۱۶:۱۴

با هدف جمع‌آوری کمک برای دانش‌آموزان؛

زنگ نیکوکاری در مدارس کردستان به صدا درآمد

زنگ نیکوکاری در مدارس کردستان به صدا درآمد

سنندج_مراسم نمادین زنگ نیکوکاری در مدارس استان کردستان با هدف جمع‌آوری کمک برای دانش‌آموزان نیازمند برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، قائم مقام کمیته امداد استان کردستان، ظهر یکشنبه در مراسم زنگ نیکوکاری در دبستان آزادگان سنندج اظهار کرد: تأسیس نهاد کمیته امداد به دستور امام خمینی (ره) با هدف رسیدگی به وضعیت معیشتی مستضعفان در سال ۵۷ تأسیس شد.

محمد جلالی افزود: سه هدف و محور اصلی حمایت و معیشت، توانمندسازی که در این زمینه امروز جشن خودکفایی ۱۰۰ هزار مددجو سراسر کشور و سه هزار مددجوی کردستانی برگزار شد و در نهایت محور سوم پیشگیری و فرهنگ سازی است که در دستور کار کمیته امداد قرار دارد.

جلالی گفت: در موضوع فرهنگ سازی که متولی اصلی آن آموزش و پرورش است خوشبختانه همکاری خوبی با کمیته امداد در استان وجود داشته و جای تقدیر و تشکر دارد.

وی تصریح کرد: یکی از مسائل مهمی که آموزش و پرورش به عنوان متولی فرهنگ به ما کمک می‌کند بحث مردمی سازی فرهنگ خیر و احسان است.

قائم مقام کمیته امداد استان کردستان گفت: جشن نیکوکاری در سطح مدارس هم در جهت کمک به ترویج، آموزش، یادآوری و در نهایت فرهنگ سازی مسئله خیر و احسان و کمک به تحصیل دانش آموزان نیازمند برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۲۳ هزار دانش آموز و دانشجو تحت حمایت کمیته امداد کردستان هستند، ادامه داد: تعدادی از این مددجویان جزو نخبگان و دارای رتبه‌های برتر جهانی و کشوری در زمینه علمی، هنری، ورزشی و … هستند.

جلالی افزود: در کنار خدمات این نهاد و در جهت کمک به تحصیل این افراد به حمایت و همکاری همه دستگاه‌ها و به ویژه آموزش و پرورش نیازمندیم.

کد خبر 6051565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha