۱۴ فروردین ۱۴۰۳، ۱۹:۱۸

محکومیت حمله به کنسولگری ایران در دمشق از سوی دبیرکل سازمان ملل

محکومیت حمله به کنسولگری ایران در دمشق از سوی دبیرکل سازمان ملل

دبیرکل سازمان ملل متحد نسبت به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق واکنش نشان داد و آن را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد نسبت به حمله روز گذشته رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق پایتخت سوریه واکنش نشان داد.

گوترش حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان‌های دیپلماتیک ایران در دمشق را محکوم کرد و افزود: ما بر ضرورت احترام به اصل حفظ حرمت ساختمان‌های دیپلماتیک و کارکنان آن‌ها در هر صورت تاکید می‌کنیم.

همچنین گوترش از تمامی طرف‌ها خواست که به موجب قوانین بین‌المللی از جمله حقوق بشر به تعهدات خود پایبند باشند.

دبیرکل سازمان ملل بار دیگر از تمامی طرف‌ها خواست که از حمله‌هایی که ممکن است آسیب به غیرنظامیان و زیرساخت‌های غیرنظامی را در پی داشته باشد، اجتناب کنند.

گفتنی است روز گذشته تلویزیون سوریه از تجاوز جدید رژیم صهیونیستی به ساختمان دیپلماتیک ایران در منطقه المزه واقع در دمشق پایتخت سوریه خبر داد. حسین اکبری سفیر ایران در دمشق در تشریح جزئیات این حمله تروریستی گفت که این ساختمان با ۶ موشک پرتاب شده توسط جنگنده‌های اف ۳۵ رژیم صهیونیستی مورد حمله قرار گرفته است.

این حمله منجر به تخریب کل ساختمان و شهید و مجروح شدن همه افراد داخل آن شد. در حمله ددمنشانه رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق، سردار محمد رضا زاهدی از فرماندهان نیروی قدس سپاه و همرزمان این شهید به شهادت رسیدند.

کد خبر 6067702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • DE ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
      24 0
      این محکومیت بدون مجازات ادمکش های نوزادکش هیچ معنی نداره! از اتش بس غزه چه خبر؟ همه اش کشک بود و پشم؟
    • بابائی IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۸
      0 0
      آمریکا جنایتکار از سال 2011 تاکنون مسئول تمام جنایت اسرائیل در سوریه است. انگلیس جنایتکار از سال 2011 تاکنون مسئول تمام جنایت اسرائیل در سوریه است. فرانسه جنایتکار از سال 2011 تاکنون مسئول تمام جنایت اسرائیل در سوریه است.
    • بابائی IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۸
      0 0
      سازمان بی ملل خیانتکار از سال 1945 تاکنون ثابت کرد و نشان داد که شریک جرم جنایت های آمریکا، کشورهای اروپایی، اسرائیل و مزدورانشان بوده است. شورای ضد امنیت سازمان ملل خیانتکار از سال 1945 تاکنون ثابت کرد و نشان داد که شریک جرم جنایت های آمریکا، کشورهای اروپایی، اسرائیل و مزدورانشان بوده است.
    • بابائی IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۸
      0 0
      شورای حقوق ضد بشر سازمان ملل خیانتکار از سال 1945 تاکنون ثابت کرد و نشان داد که شریک جرم جنایت های آمریکا، کشورهای اروپایی، اسرائیل و مزدورانشان بوده است.
    • بابائی IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۸
      0 0
      ایران فلسطین نیست برای صهیونیست ها جنایتکار گران تمام می شود. ایران غزه نیست برای صهیونیست ها جنایتکار گران تمام می شود. ایران لنبان نیست برای صهیونیست ها جنایتکار گران تمام می شود. ایران سوریه نیست برای صهیونیست ها جنایتکار گران تمام می شود.
    • بابائی IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۸
      0 0
      سوال اینجاست که صهیونیست ها جنایتکار از سال 1918 تاکنون در فلسطین اشغالی چه غلطی می کنند؟
    • IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۸
      0 0
      اسرائیل جنایتکار تاوان سنگینی خواهد داد
    • IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۸
      0 0
      اسرائیل بدون حمایت کشورهای غربی سه روز هم دوام نمی‌آورد
    • بابائی IR ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۸
      0 0
      پیگیری حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در شورای امنیت سازمان ملل غلط و اشتباه است چون به خاطر شورای امنیت سازمان ملل از سال 1945 تاکنون شریک جرم جنایت های آمریکا، انگلیس، فرانسه و اسرائیل بوده است
    • IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۸
      0 0
      کجای دنیا بمباران بیمارستان‌ها و نابودی خانواده‌ها را قبول می‌کند. به شهادت 800 فلسطینی در نوار غزه طی 24 ساعت گذشته چه کسی در دنیا، نابودی کل خانواده‌ها و بمباران بیمارستان‌ها را می‌پذیرد.
    • بابائی IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۸
      0 0
      ارتش اسرائیل از 15 مهر ماه سال 1402 تاکنون به رهبری امریکا جنایتکار در جنگ نوار غزه علیه زنان، مردان و کودکان غزه از سلاح های ممنوعه ساخت آمریکا و غرب استفاده کرده است و هنوز هم استفاده می کند.
    • IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۸
      0 0
      با توجه به شهادت بیش از100تن از سرداران سپاه اسلام تاکنون در سوریه توسط رژیم وحشی و جنایتکار صهیونیستی از برادران معظم سپاه قدس درخواست می‌شود پاسخ درخور شأنی به این ددمنشی صهیونیست‌ها داده شود.
    • بابائی IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۸
      0 0
      داعش و حامیانش به عنوان جنایتکاران جنگی مجازات شوند. گروهک تروریستی داعش و حامیانش باید به عنوان جنایتکاران جنگی مجازات شوند.
    • بابائی IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۸
      0 0
      داعش با هدایت آمریکا و عربستان دست به اقدامات تروریستی می‌زند و از سال 2011 تاکنون هم برای همه مردم دنیا ثابت شده است. داعش منتسب به آمریکا و عربستان سعودی است و با مدیریت، هدایت و پشتیبانی این دو کشور دست به اقدامات تروریستی می‌زند. براساس اعترافات صورت گرفته حادثه اخیر توسط داعش انجام شده است.