۱۶ فروردین ۱۴۰۳، ۱۵:۲۲

فرماندار شاهرود:

ظرفیت خیران برای ترویج فرهنگ مطالعه در شاهرود به‌کارگیری شود

ظرفیت خیران برای ترویج فرهنگ مطالعه در شاهرود به‌کارگیری شود

شاهرود- فرماندار شاهرود خواستار بهره‌گیری از ظرفیت خیران در زمینه ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی به خصوص بین نسل جوان شد.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب جلالی ظهر پنجشنبه در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی شاهرود در سالن جلسات فرمانداری، خواستار بهره‌گیری از ظرفیت خیران در زمینه ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی به خصوص بین نسل جوان شد.

وی با بیان اینکه شاهرود خیران بسیار خوب و همواره همراهی در زمینه‌های فرهنگی و مطالعه و کتابخوانی داشته و دارد، افزود: این شهرستان شش کتابخانه مستقل و مشارکتی دارد که نشان می‌دهد مشارکت در امور مرتبط با کتاب در این شهرستان همواره روند مثبتی داشته است.

معاون استاندار سمنان با بیان اینکه شهرستان شاهرود دارای ۱۷ کتابخانه عمومی نهادی که در کنار کتابخانه های مستقل و مشارکتی مجموعاً ۲۳ کتابخانه را شامل می‌شود، گفت: به لحاظ ظرفیت، زیرساخت‌های خوبی در شاهرود وجود دارد.

جلالی با بیان اینکه نیاز داریم که این ظرفیت‌ها با کمک خیران توسعه و ارتقا پیدا کند، گفت: برنامه‌ریزی مدون برای استفاده از ظرفیت فرهنگی در شهرستان شاهرود یک الزام در انجمن کتابخانه های عمومی است.

وی با بیان اینکه در کنار خیران باید از شرکت‌های تولیدی و دستگاه‌های اجرایی نیز برای ترویج فرهنگ مطالعه بهره‌گیری کرد، گفت: گسترش فرهنگ مطالعه در ادارات و نهادهای دولتی و خصوصی یک اقدام مفید برای ترویج مطالعه است.

فرماندار شاهرود خواستار گسترش فرهنگ مطالعه در مدارس، ادارات، کارخانه‌ها، کارگاه‌ها و شرکت‌های بخش خصوصی و محل‌های عمومی و … شد و گفت: باید از هر طریقی که می‌توانیم مردم را با کتاب آشنا سازیم.

جلالی خواستار ایجاد کتابخانه‌های کوچک در اداره‌های شهرستان شاهرود شد و گفت: انجمن کتابخانه ها در این راه پیگیری‌های لازم را صورت دهد.

سید ابراهیم موسوی رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان شاهرود نیز در سخنانی کوتاه از بهره‌برداری و راه اندازی اتوبوس سیار کتابخوانی در این شهرستان خبر داد و گفت: شهرداری شاهرود در این مسیر به کتابخانه های عمومی کمک خوبی کرده است.

وی همچنین با اشاره به ظرفیت‌های خوب بومی شهرستان شاهرود در زمینه مطالعه و کتابخوانی بیان کرد: ۶۵ درصد از رتبه‌های برتر کتابخوانی جشنواره ملی رضوی استان سمنان در سال ۱۴۰۲ به شهرستان شاهرود اختصاص داشت و لذا این امر نشان می‌دهد که شاهرود ظرفیت و پتانسیل‌های بسیار خوبی دارد که باید بیشتر به حرکت در بیاید.

کد خبر 6069277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha