۱۹ فروردین ۱۴۰۳، ۱۵:۲۲

فرماندار خرامه:

رهاسازی آب رودخانه کُر مهمترین خواسته کشاورزان خِرامه است

رهاسازی آب رودخانه کُر مهمترین خواسته کشاورزان خِرامه است

خِرامه - فرماندار شهرستان خِرامه گفت:مهمترین خواسته کشاورزان این شهر این است که جهاد کشاورزی با رهاسازی بموقع آب رودخانه کر زمینه آبیاری محصولات کشاورزی و برداشت محصول با کیفیت را فراهم کند.

به گزارش خبرنگار مهر، کرم الله رنجبر صبح یکشنبه در دیدار با مجتبی دهقان‌پور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در خرامه به بررسی مسائل و مشکلات حوزه کشاورزی این شهرستان پرداخت و خواستار رهاسازی آب رودخانه کر و سد درودزن به عنوان مهمترین خواسته کشاورزان این شهر شد.

فرماندار خرامه در این دیدار گفت: خواسته ما این است که برای نجات کشاورزی شهرستان و زنده نگه داشتن بارقه امید جهت تولید محصولات خوب، روند رهاسازی آب تسریع یابد و کارگروه آب و کشاورزی استان فارس با تصمیم‌گیری بموقع و عادلانه زمینه رونق تولید و کشاورزی را فراهم آورد که کشاورزان شهرستان بیشتر از این متضرر نگردند.

رهاسازی آب رودخانه کُر مهمترین خواسته کشاورزان خِرامه است

رنجبر در ادامه با اشاره به تولید محصولات در سال زراعی گذشته در شهرستان خرامه بیان نمود: امید است که با یک برنامه‌ریزی مدون و خوب زمینه تعالی و پیشرفت و رونق اقتصادی و تولیدی در شهرستان فراهم شود که در این راستا کار مجموعه جهاد کشاورزی بسیار گره‌گشا است و می‌تواند در جهت تسریع در روند رهاسازی آب کمک شایانی به شهرستان و کشاورزان خرامه کند و موجب رشد تولید و تحقق منویات مقام معظم رهبری در سطح شهرستان شود.

در ادامه این دیدار مواردی همچون تأمین کود شیمیایی، اعطای تسهیلات کم بهره به حوزه کشاورزی، بیمه محصولات کشاورزی، لایروبی رودخانه کر، تأمین نهادهای دامی، سوخت ماشین‌آلات و تجهیزات کشاورزی و دیگر خواسته‌های کشاورزان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی قول مساعد جهت مرتفع نمودن مشکلات و تحقق خواسته‌های بحق مسؤولین شهرستان و همچنین کشاورزان زحمتکش خرامه را داد.

گفتنی است رود کُر، بزرگ‌ترین رودخانه استان فارس و یکی از منابع اصلی تأمین آب کشاورزی، صنعتی و آشامیدنی شهرهای شیراز، مرودشت و خرامه است.

کد خبر 6072062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • لیلا ایزدی خرامه RO ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
      0 0
      مردم باید بین آب آشامیدنی و آب برای دیگر مصارف شان فرق بگذارند و در مصرف آب صرفه جویی کنند.