۲۰ فروردین ۱۴۰۳، ۱۵:۳۵

معاون جهاد کشاورزی خوزستان خبر داد؛

پیش بینی برداشت ۶۳ هزار تن کلز از مزارع خوزستان

پیش بینی برداشت ۶۳ هزار تن کلز از مزارع خوزستان

اهواز- معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خوزستان گفت: پیش بینی شده ۶۳ هزار تن محصول از مزارع استان برداشت شود که نسبت به سال گذشته افزایش ۲ برابری را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا سید احمدی ظهر امروز دوشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: در سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲، ۴۳ هزار هکتار از مزارع خوزستان به کشت کلزا اختصاص یافته و پیش بینی شده ۶۳ هزار تن محصول از این سطوح برداشت شود که نسبت به سال گذشته افزایش ۲ برابری را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به آغاز برداشت کلزا از ۱۴ فروردین ماه در خوزستان افزود: ۴۰ مرکز خرید در استان آماده خرید محصول کلزا از کشاورزان هستند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه قیمت خرید تضمینی کلزا به ازای هر کیلوگرم ۳۵ هزار تومان است، تصریح کرد: کلزا در مزارع ۲۶ شهرستان کشت شده که بیشترین سطح مربوط به شهرستان‌های شوش و بهبهان است.

سید احمدی ادامه داد: برداشت کلزا در شهرستان‌های شوش، اندیمشک و بهبهان در حال انجام است و تاکنون ۳۱۵ تن محصول از این سطوح برداشت و به مراکز خرید انتقال داده شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خوزستان تاکید کرد: نیاز مزارع کلزا به کمباین برای برداشت تأمین شده و برای مناطق دوردست و سخت گذر تمهیدات لازم برای انتقال کمباین به این مناطق اندیشیده شده است.

کد خبر 6073414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha