۲۷ فروردین ۱۴۰۳، ۱۰:۵۹

برای پذیرش دانشجویان استعداد درخشان؛

آخرین مهلت اعلام نیاز واحدهای صنعتی در سامانه وزارت علوم اعلام شد

آخرین مهلت اعلام نیاز واحدهای صنعتی در سامانه وزارت علوم اعلام شد

مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری آخرین مهلت اعلام نیاز واحدهای صنعتی و شرکت‌های دانش‌بنیان در سامانه وزارت علوم را ۱۵ اردیبهشت اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، رضا نقی زاده در این خصوص گفت: با توجه به برنامه تحولی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از ۱۵ اسفند سال گذشته تا ۱۵ اردیبهشت امسال فراخوانی را برای کلیه واحدهای صنعتی، شرکت‌های دانش بنیان و دستگاه‌های اجرایی اعلام کردیم که نیازهای علمی و فناوری خود را در سامانه نظام ایده‌ها و نیازهای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به آدرس parsa.nan.ac بارگذاری کنند.

وی افزود: بر اساس این اعلام نیازها دانشگاه‌ها نسبت به پذیرش دانشجویان استعداد درخشان در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری بصورت استاد محوری اقدام خواهند کرد.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه سال گذشته یک هزار و ۴۹۴ استاد دانشگاه موضوع پایان نامه و رساله خود را در سامانه نظام ایده‌ها و نیازهای وزارت علوم انتخاب کرده اند، گفت: از این تعداد حدود ۶۰۰ دانشجوی استعداد درخشان در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری بصورت استاد محوری پذیرش شده‌اند.

وی از واحدهای صنعتی و شرکت‌های دانش بنیان درخواست کرد که در مهلت مقرر نیازهای خود را در سامانه نظام ایده‌ها و نیازهای وزارت علوم اعلام کنند تا بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده دانشگاه‌ها بتوانند دانشجویان استعداد درخشان را در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا پذیرش کنند.

نقی زاده گفت: مکاتباتی را با معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و همچنین صندوق نوآوری و شکوفایی انجام داده ایم تا از شرکت‌های دانش بنیانی که در این فرآیند مشارکت می‌کنند حمایت شود.

کد خبر 6078644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha