۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۴۸

معاون اجرایی سازمان نوسازی مدارس:

۸۰۰۰ پروژه آموزشی در حال ساخت است

 ۸۰۰۰ پروژه آموزشی در حال ساخت است

ساری- معاون اجرایی نظارت سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور گفت: هشت هزار پروژه مدرسه سازی با حمایت خیران و دولت در کشور در دست اجرا است.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید عبداللهی بعدازظهر پنجشنبه در مراسم تجلیل از خیران مدرسه ساز مازندران گفت: سال گذشته دو هزار و ۹۷۰ پروژه آموزش، ورزشی و پرورشی در کشور ساخته شد و تحویل داده شد.

وی با اشاره به مشارکت مطلوب خیران در ساخت پروژه‌های آموزشی گفت: از مجموع پروژه‌های سال قبل ۵۴ درصد توسط خیران ساخته شد.

وی با بیان این‌که ظرفیت عظیمی از خیران در کشور وجود دارد، افزود: خیران کشورمان در حوزه‌های دیگر هم ورود کرده‌اند، اما مدرسه‌سازی ریشه‌دارترین حوزه خیری کشور است که اثرگذاری گسترده‌ای برای جامعه دارد و در حال تبدیل شدن به یک جریان اجتماعی است.

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان این‌که تنوع فعالیت خیران در مدرسه‌سازی چشمگیر است، خاطرنشان کرد: تا چند سال پیش فعالیت خیران مدرسه‌ساز فقط محدود به ساخت مدرسه بود. اما اکنون در حوزه مدرسه‌یاری و تجهیز و مناسب‌سازی هم فعال هستند و این گستردگی فعالیت فرصت خوبی برای گسترش زیرساخت‌های آموزشی است و نباید از این ظرفیت به سادگی گذشت.

عبداللهی با اشاره به توجه ویژه سه قوه به طرفیت خیران مدرسه‌ساز اظهار کرد: در قانون برنامه هفتم ظرفیت‌های خوبی برای خیران پیش‌بینی شد و با تنظیم چارچوب‌های مربوط به این موضوع فرصت فراهم می‌شود که به نحو مطلوب کارها را به کمک خیران پیش ببریم.

معاون فنی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به حضور وزیر سابق آموزش و پرورش در کرسی استانداری مازندران، گفت: ریل‌گذاری‌های ایشان منجر به رشد چشمگیر تعهد خیران کشور از ۴۶ هزار میلیارد ریال به ۱۱۰ هزار میلیارد ریال شد.

این مسئول رصد و پایش خروجی مدارس خیری را امری مهم برشمرد و گفت: نکته مهمی که نباید از آن غافل شویم توجه به محصول و خروجی مدارس خیری است. باید ببینیم این مدارس ارزشمند منجر به چه خروجی در کشور شد. از خروجی مدارس خیری نباید غفلت کنیم و این مدرسه‌سازی باید به توسعه کشورمان منجر شود.

سالانه ۲۸۰۰ پروژه تحویل آموزش و پرورش می‌شود

عبداللهی افزود: ما در حوزه مدارس خیرساز طرح‌های نیمه‌تمامی داریم که به آن‌ها متعهدیم و بالغ بر هشت هزار پروژه در حوزه مدرسه‌سازی در حال اجراست و سالانه حدود ۲ هزار و ۸۰۰ طرح تحویل می‌شود.

وی تصریح کرد: اولویت‌دارترین راهبرد ما امسال این است که طرح‌های نیمه‌تمام خیری را تکمیل کنیم. امیدوارم بتوانیم همپای خیران مدرسه‌ساز کشور گام برداریم و فضاهای ایمن مناسب و باکیفیت و مجهز برای دانش‌آموزان تهیه کنیم و مجموعه تلاش‌های ما و خیران به ایجاد فضای مناسب آموزشی و توسعه کشور بینجامد.

کد خبر 6101446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha