۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۴۹

معاون اداره کل میراث فرهنگی البرز:

نمایشگاه صنایع دستی و سوغات اقوام در گرمدره برپا شد

نمایشگاه صنایع دستی و سوغات اقوام در گرمدره برپا شد

کرج- معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز از برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات اقوام در پارک ملت گرمدره خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، ژیلا خدادادی از برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات اقوام در پارک ملت گرمدره خبر داد و گفت: این نمایشگاه در ۸۰ غرفه شامل حدود ۴۵ غرفه صنایع دستی و بیش از ۳۵ غرفه سوغات استان‌ها دایر است.

وی رشته‌های صنایع‌دستی موجود در این غرفه‌ها را شامل گلیم‌بافی، سفال و سرامیک، میناکاری، قلمزنی، تراش سنگ‌های قیمتی، گیوه بافی، چرم دست دوز و … دانست و مطرح کرد: برخی از این غرفه‌ها علاوه بر فروش صنایع‌دستی به صورت کارگاه زنده به فعالیت می‌پردازند.

به گفته معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز، غرفه‌های سوغات استان‌های مختلف از جمله کرمان، قم، اصفهان، شیراز، یزد و … نیز در این نمایشگاه حضور دارند و علاوه بر آن سیاه چادر بختیاری نیز با ارائه خوراک محلی از جمله آش و نان محلی در محل نمایشگاه برپاست.

خدادادی برگزاری موسیقی اقوام مختلف از جمله لر، آذری، کرد و کرمانج را از بخش‌های دیگر این نمایشگاه عنوان کرد و ادامه داد: نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات اقوام تا پایان اردیبهشت ماه هر روز از ساعت ۱۰ صبح الی ۲۲ در محل پارک ملت گرمدره برپا است.

کد خبر 6103373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha