۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۸:۴۴

وزیر کشور:

۳۳۰ محله حاشیه نشین در کشور شناسایی شد

۳۳۰ محله حاشیه نشین در کشور شناسایی شد

ارومیه- وزیر کشور گفت:حوزه حاشیه نشینی در ۳۳۰ محله در سطح کشور شناسایی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد وحیدی عصر سه شنبه در جلسه شورای اجتماعی آذربایجان غربی، با اشاره به وجود معضل حاشیه نشینی اظهار کرد: حاشیه نشینی فرهنگی، اجتماعی یا از نوع مسکن ناشی از بی توجهی‌ها به توسعه شهرنشینی است که در صورت توجه به این موضوع، می‌تواند حل و فصل شود.

وی گفت: در حوزه حاشیه نشینی که در ۳۴۰ محله در سطح کشور شناسایی شده، بر اساس برنامه و تکلیف تا پایان دولت سیزدهم به طور معناداری مشکلات این بخش را حل می‌کنیم.

تدوین نسخه استانی مقابله با آسیب‌های اجتماعی

وحیدی در ادامه با اشاره به اینکه برای آسیب‌های اجتماعی موجود در جامعه امروز باید چاره جویی شود، گفت: نقشه جامعی در این خصوص در کشور تدوین شده و باید نسخه استانی این نقشه نیز در دستور کار قرار گیرد.

وزیر کشور گفت: برای کاهش معنادار آسیب‌های اجتماعی لازم است که با همکاری نهادها و گروه‌های مردمی و روحانیت که با وجدان‌های بیدار خود نمی‌پسندند جوانان اسیر این آسیب‌های اجتماعی شوند، اقدامات را طرح ریزی و اجرا کرد.

وی با اشاره به نقش اشتغال در کاهش آسیب‌های اجتماعی اضافه کرد: داشتن شغل موجب برطرف شدن ریشه بسیاری از مشکلات می‌شود.

وحیدی همچنین با اشاره به اینکه اعتیاد یکی از مهمترین آسیب‌های اجتماعی است که ریشه بسیاری از مشکلات نیز به شمار می‌رود، ادامه داد: طلاق نیز به عنوان آسیب جدی اجتماعی مطرح است که موجب پاشیدن خانواده‌ها می‌شود.

لزوم ایجاد شبکه دائمی نظارت بر معتادان

وی با اشاره به لزوم ایجاد شبکه دائمی نظارت بر معتادان افزود: معتادان متجاهر پس از انجام امور لازم و ترک، نباید دوباره به این سمت برگردند که نظارت دقیق در این خصوص ضروری است.

وی اضافه کرد: ریشه‌های توجه به اعتیاد باید خشکانده شود و در این خصوص همه نهادهای مسؤول باید توجه ویژه داشته باشند.

وزیر کشور با اشاره به لزوم رفع معضل تکدی گری و کودکان کار خیابانی ادامه داد: هر نوع کودک کار خیابانی و تکدی گری باید در کل کشور جمع و این پدیده برای همیشه تمام شود.

وحیدی بر لزوم توجه ویژه شهرداری‌ها برای رفع این معضلات در شهرها تاکید کرد.

وی با اشاره به کاهش نرخ رشد جمعیت گفت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری به موضوع جلوگیری از کاهش رشد جمعیتی، موضوعات مختلف از جنبه‌های مختلف بررسی و فرزندآوری و کاهش نرخ طلاق مورد توجه ویژه قرار گرفته و برای آن برنامه ریزی های گسترده صورت گیرد.

کد خبر 6106672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • محمد IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
      0 0
      حل مشکل مخلوق تشکرازخداست.🌹