۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۳۲

مریم اردبیلی مطرح کرد؛

هیچ پنهان کاری در «ساکن خیابان ملک» وجود ندارد

هیچ پنهان کاری در «ساکن خیابان ملک» وجود ندارد

مدیرکل امور زنان و خانواده شهرداری تهران در جلسه نقد و بررسی کتاب «ساکن خیابان ملک» گفت: در این کتاب هیچ پنهان‌کاری وجود ندارد که مخاطب به خاطرش احساس آشفتگی کند.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «ساکن خیابان ملک» نوشته فاطمه بهبودی که انتشارات سوره مهر منتشر شده، سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت در کوشک کتاب سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

اشرف جواهری، فاطمه بهبودی، نویسنده کتاب، فاطمه قاسم‌پور، رییس فراکسیون زنان و خانواده مجلس و مریم اردبیلی، مدیرکل امور زنان و خانواده شهرداری تهران دراین نشست حضور داشتند.

فاطمه قاسم‌پور، رییس فراکسیون زنان و خانواده مجلس در ابتدای این نشست گفت: کتاب «ساکن خیابان ملک» برای من به‌عنوان حلقه مفقوده‌ای است که بین زنان و دختران کشور وجود دارد و در این کتاب ویژگی‌های خانواده سنتی ایرانی رعایت شده است.

وی با بیان اینکه تصاویر کتاب «ساکن خیابان ملک» بزک شده نیست بلکه واقعی است، افزود: این مسئله امتیاز مثبت کتاب است و هویت‌بخشی نیز مهم‌ترین بخش کتاب است که نوجوانان امروز می‌توانند از آن برخوردار باشند.

قاسم‌پور در مورد اشرف جواهری، یک مدیر مدرسه در گرماگرم روزهای انقلاب و جنگ که کتاب «ساکن خیابان ملک» برای ایشان نوشته شده است، گفت: ما از زن موفقی صحبت می‌کنیم که بر چالش‌های زندگی و زیست روزمره‌اش فائق آمده است و الگوی زیست زنان و دختران کشور است.

در کتاب «ساکن خیابان ملک» هیچ پنهان کاری وجود ندارد

در ادامه این نشست، مریم اردبیلی، مدیرکل امور زنان و خانواده شهرداری تهران درباره این کتاب گفت: بیان «اشرف جواهری» حفظ و صیانت شده است و همچنین صداقت و سادگی در روایت‌ها وجود دارد و هیچ پنهان‌کاری وجود ندارد که مخاطب احساس آشفتگی کند.

وی افزود: این کتاب روایت گذشته تا امروز زندگی اشرف جواهری است و روایتی نقش‌آفرین، قابل باور و تاریخی با عینک زنانه است. کتاب «ساکن خیابان ملک» را نوعی عاملیت در بستر جنگ عنوان کرد که در آن زمان دوگانه‌هایی وجود داشته که روایت‌های این کتاب رفع دوگانه‌ها را خلق می‌کند.

در ادامه نیز اشرف جواهری، از خاطرات خود در آن ایام گفت: داستان کتاب از جایی آغاز می‌شود که بعد از ازدواج زودهنگام، تحصیلات خود را ادامه می‌دهم و در رشته ادبیات دانشگاه اراک پذیرفته می‌شوم. در زمان انقلاب هم در راهپیمایی‌ها و تظاهرات مردمی شرکت می‌کنم و بعد از انقلاب مدیر یک مدرسه دولتی ۹۰۰ نفره می‌شوم.

وی ادامه داد: طی ۸ سال جنگ و دفاع مقدس، دشمن به شدت به بمباران مراکز آموزشی و … مشغول بود و من و هم‌سن و سال‌های من در کنار پرسنل بیمارستان‌ها خدمت می‌کردیم.

اشرف جواهری زن مبارزه کردن با نشدن هاست

فاطمه بهبودی، نویسنده کتاب «ساکن خیابان ملک» گفت: حدود یک سال، نوشتن این کتاب به طول انجامید و ویژگی بارز خانم جواهری مهربانی ایشان بود.جهاد از بارزترین خصایص اشرف جواهری است. نوع جهادش فرقی ندارد. گاهی پشت جبهه جنگ، گاهی در راه علم و دانش و بارها برای رفع مشکلات زندگی دوستان و دانشجوهایش. اشرف در زندگی‌اش رزمنده بوده و همچنان جنگجو مانده است. فقط بر حسب نیاز و توانایی محل جنگ و فعالیتش عوض می‌شود.

بهبودی گفت: جواهری زن مبارزه کردن با نشدن‌ها و غیرممکن‌هاست. زنی که از نوجوانی می‌دانست چطور و چگونه از پس مشکلات بربیاید و نشدنی‌ترین‌ها را به نفع خود تمام کند. اشرف پرستار قلب‌ها هم بود. افراد زیادی با صبوری و رسیدگی او به التیام و آرامش رسیدند.

کد خبر 6107261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha