۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۲۹

استاندار مرکزی:

بزرگ‌ترین هنرستان جوار صنعت کشور در اراک راه اندازی شد

بزرگ‌ترین هنرستان جوار صنعت کشور در اراک راه اندازی شد

شازند_استاندار مرکزی گفت:بزرگ‌ترین هنرستان جوار صنعت کشور در واحد تولیدی ماشین سازی اراک راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد مخلص الائمه پیش از ظهر چهارشنبه در آئین افتتاح دبستان شش کلاسه شهدای پالایشگاه در روستای جمال آباد شازند، اظهار کرد: استان مرکزی ۱.۸ دهم درصد مساحت کشور را را دارد اما سال گذشته رتبه نخست را در جذب خیرین کسب کرده که نیاز است زمینه مشارکت خیرین را در همه حوزه‌ها فراهم کنیم.

استاندار مرکزی گفت: ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار با مصوبه شورای برنامه ریزی و توسعه استان مرکزی از محل اعتبارات استانی به حوزه نوسازی مدارس و ۵۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر هیأت دولت به استان مرکزی نیز از محل مسئولیت‌های اجتماعی نفت به حوزه نوسازی مدارس اختصاص داده شده است.

مخلص الائمه با بیان اینکه اتفاقات خوبی در بحث نوسازی مدارس استان مرکزی بویژه مراکز فنی و حرفه رقم خورده است، گفت: ۵۰ میلیارد تومان اعتبار دولتی برای تجهیز هنرستان‌ها هزینه شده است و بزرگ‌ترین هنرستان جوار صنعت کشور در شرکت ماشین سازی اراک راه اندازی شده است و این رویداد در دیگر شهرستان‌های استان نیز در حال انجام است.

وی گفت: در حال حاضر اهمیت کسب مهارت از مدرک تحصیلی بیشتر است و دولت سیزدهم برخلاف دولت‌های گذشته به دنبال عدالت آموزشی است،

استاندار مرکزی گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، در سال جاری در سه مقطع تحصیلی آزمون نهایی با ضریب ۵۰ درصد تحصیل برگزار و برای نخستین بار سه هزار صندلی شاخص آموزش عالی از ۲ دهک جامعه خارج شد و همه اقشار می‌توانند از این سه هزار صندلی سهم ببرند.

استاندار مرکزی با بیان اینکه این استان در استاندارد سازی سیستم گرمایشی مدارس به طور کامل موفق بود، گفت: امید است به زودی جشن پایان مدارس کانکسی و جمع‌آوری بخاری‌های نفتی با حضور ریاست جمهور برگزار شود.

مخلص الائمه افزود: مجموعه دولت خود را همراه نمایندگان مردم در خانه ملت می‌داند و به طور حتم موفقیت دولت و سایر قوا با همراهی و همکاری مردم و مسؤولین محقق می‌شود.

کد خبر 6107315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha