۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۶:۰۰

فرمانده انتظامی البرز خبر داد؛

کلاهبرداری ۵۰ میلیاردی در سایت دیوار / متهم دستگیر شد

کلاهبرداری ۵۰ میلیاردی در سایت دیوار / متهم دستگیر شد

کرج- فرمانده انتظامی استان البرز گفت: فردی که از طریق سایت دیوار اقدام به ۵۰ میلیارد ریال کلاهبرداری از تعدادی از شهروندان کرده بود با تلاش کارآگاهان پلیسی آگاهی استان دستگیر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار حمید هداوند مطرح کرد: در پی ارجاع یک فقره پرونده کلاهبرداری با موضوع سرمایه گذاری از کلانتری ۱۳ باهنر به پایگاه یکم پلیس آگاهی استان البرز رسیدگی به موضوع در دستورکار کارآگاهان قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات مشخص شد شاکی با مراجعه به سایت دیوار و آگهی با این عنوان که جذب سرمایه گذاری با پرداخت سود روزانه به ازای هر ۱۰۰ میلیون تومان مبلغ یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان پرداخت می‌شود، به دفتر مدیر این آگهی مراجعه و وی با چرب زبانی مبلغ ۸۰۰ میلیون تومان از شاکی دریافت می‌کند.

فرمانده انتظامی استان البرز عنوان کرد: شاکی در مراجعه بعدی به این دفتر متوجه می‌شود که دفتر به صورت روزانه اجاره داده شده و چنین شرکتی وجود ندارد که بلافاصله موضوع را با پلیس در میان می‌گذارد. پس از بررسی‌ها محل اختفای متهم در یکی از مناطق کرج شناسایی و وی در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شد.

سردار هداوند با بیان اینکه متهم با این ترفند توانسته بود ۵۰ میلیارد ریال از شاکیان کلاهبرداری کند، خاطرنشان کرد: در تحقیقات اولیه از متهم وی ابتدا منکر هرگونه کلاهبرداری بود اما با مواجهه با مستندات جمع آوری شده به ناچار لب به اعتراف گشود.

وی بیان کرد: متهم در اعترافات خود بیان کرد که حدود سه ماه است از طریق درج آگهی به عنوان لنت فروشی در سایت دیوار و اخذ وجه نقد از مراجعان جهت سرمایه گذاری کلاهبرداری کرده و برای اینکه بتوانم عمل مجرمانه خود را انجام دهم اقدام به کرایه دفتر به صورت هفتگی کرده‌ام.

فرمانده انتظامی استان البرز در پایان با بیان اینکه پلیس با قدرت و تمام توان برابر قانون با هرگونه اقدام مجرمانه برخورد خواهد کرد، اعلام کرد: شهروندان در صورت مشاهده موارد مشکوک موضوع را بلافاصله با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ در میان بگذارند.

کد خبر 6107545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha